برگزاری گردهمائی توسعه بیمه محصولات کشاورزی در ماکو

باهدف افزایش فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در بین بهره برداران بخش کشاورزی ، گردهمائی توسعه بیمه محصولات کشاورزی در ماکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قاسم تاروردی زاده مدیر جهادکشاورزی و رئیس بیمه محصولات کشاورزی شهرستان ماکو هدف از برگزاری این گردهمائی را توسعه بیمه محصولات کشاورزی برشمرد و افزود: به منظورحمایت از کشاورزان دامداران و مرتع داران که در اثر حوادث غیر مترقبه تولیدات آنان دچار خسارت و آسیب می شود در جهت جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان در اثر وقوع هرنوع حادثه کشاورزان بایستی نسبت به بیمه نمودن محصولات خود اقدام نمایند .

مدیر جهادکشاورزی ماکو افزود: از آنجائی که استان و شهرستان ما یک منطقه حادثه خیز بوده و همه ساله کشاورزان عزیز با تعدادی از این حوادث از قبیل سرما، خشکسالی، تگرگ، بادهای گرم و ... مواجه هستند و با توجه به اینکه محصولات مختلف در زمان های خاصی که از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام می شود لازم است  بیمه شوند لذا از کشاورزان عزیز درخواست می شود از هم اکنون نسبت به بیمه محصولات کشت پائیزه از قبیل گندم و جو اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین مرتع داران عزیز می توانند مرتع های خود را بیمه تا در صورت بروز خسارت دچار مشکل زیادی نشده و هنگام بروز خسارات به مانند چتر حمایت از فواید بیمه بهره مند شوند .

تاروردی زاده اضافه کرد: بیمه دام و طیور مستلزم زمان خاصی نبوده و دامداران عزیز در هر مقطع از زمان می توانند نسبت به بیمه دام خود اقدام نمایند ،مرغداران نیز به هنگام جوجه ریزی طیور خود را در مقابل انواع بیمه های موجود بیمه کنند تا در صورت بروز هر نوع مشکل متحمل خسارت زیادی نشوند .

وی ابراز امیدواری کرد کشاورزان، دامداران، مرتع داران و زنبورداران با نهادینه کردن بیمه محصولات کشاورزی همانند بعضی از بیمه ها از قبیل ماشین که ضروری و اجتناب ناپذیر است در مورد محصولات کشاورزی نیز با بیمه محصولات خود متضرر نشوند.

انتهای پیام/ح

گردهمائی توسعه بیمه محصولات کشاورزی در ماکو برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.