تولید بنه‌های زعفران سازگار با شرایط مناطق سردسیر در اردبیل

بنه‌های زعفران سازگار با شرایط مناطق سردسیر در دانشگاه آزاد توسط کارمند واحد دانشگاه آزاد اردبیل تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بنه‌های زعفران سازگار با شرایط آب و هوایی سردسیر در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، توسط حسن بیگناه کارمند واحد دانشگاه آزاد تولید و آماده بهره‌برداری و ارائه خدمات فنی و تخصصی به زارعان و شرکت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط است.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل بعد از ظهر امروز در بازدید از مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار داشت: از 15 سال پیش توده‌های محلی زعفران از مناطق هدف استان خراسان رضوی به اردبیل انتقال و در طرح مصوب دانشگاهی برای نختستین بار مزرعه مادر برای تعیین سازگاری توده‌های محلی مناطق زعفران‌خیز در ایستگاه تحقیقاتی مزرعه حسن باروق دانشگاه آزاد اردبیل احداث شد.

وی افزود: در این طرح تقویم زراعی و تاریخ‌های مختلف کاشت گیاه زعفران در شرایط اردبیل، طی تحقیقات گسترده معین شد و پس از محرز شدن سازگاری زعفران در اردبیل، طرح اثرات مقادیر کودی بر اجزاء عملکرد زعفران اردبیل، توسط مجری انجام و سطوح مختلف کود دامی در زعفران در شرایط اردبیل در آزمایشگاه خاکشناسی دانشگاه آزاد مشخص شد.

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل بیان کرد: برای بررسی های تکمیلی با مشارکت سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس، سازگاری و پایداری الگوهای کاشت گیاه زعفران بر اساس اقلیم و اقتصاد منطقه مورد مطالعه قرار گرفت.

وی تصریح کرد:  بهترین تاریخ کاشت زعفران در شرایط استان اردبیل در فاصله زمانی خرداد و شهریور ماه بوده که بالاترین عملکرد زعفران در شرایط اقلیم اردبیل 21.5 کیلوگرم مشخص شده است.

 

انتهای پیام/ع

کاشت گیاه زعفران در شرایط اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.