نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد؛

دولت آمریکا یک دولت عهدشکن است

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد گفت: همه هیاهو، جنگ روانی و یاوه‌گویی‌های دولت آمریکا برای عقب راندن مردم ایران از خواسته‌هایشان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزدنایب‌ رئیس شورای حوزه علمیه یزد در تجمع روحانیون و طلاب استان گفت: با اشاره به اینکه این ‌همه هیاهو، جنگ روانی و یاوه‌گویی‌های مسئولین آمریکایی برای عقب راندن مردم ایران از خواسته‌هایشان است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها منافع بسیاری از برجام برده‌اند و پس ‌از آن عملاً خود را از برجام خارج کردند اما رسماً خارج نمی‌شوند، همان‌طور که رئیس‌ جمهور کثیف آمریکا تصمیم‌گیری در ارتباط با برجام را به کنگره واگذار کرده است تا بتواند وقت‌کشی کند و کشوری را ماه‌ها در اضطراب و شرکت‌هایی را در تحریم بیشتر فرو ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی در تجمع روحانیون و طلاب استان یزد که در اعتراض به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد اظهار داشت: اجتماع امروز ما به ‌پاس حمایت از مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری در طول چند سال گذشته و سیاست‌های امام راحل در دوران تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نایب ‌رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه وقتی به سیره و رفتار بزرگان دین بنگریم می‌بینیم بزرگان دین و آموزه‌های دینی ما را به ‌طرف استقلال، خودباوری و دوری از پذیرش ظلم و ستم ستمکاران دعوت می‌کند گفت: این مسئله یک اصل اساسی برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) است.

تولیت مدرسه علمیه مصلی یزد به چند کلیدواژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سال‌ها که در راستای موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌های دشمنان نظام بیان کرده بودند اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها اقتصاد مقاومتی بود که متأسفانه در سال‌های اخیر توجهی به آن صورت نگرفت.

نایب‌ رئیس شورای حوزه علمیه یزد در تجمع روحانیون و طلاب استان گفت: ترامپ به دنبال وقت‌کشی برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران است.

وی اظهار داشت: ما دو سال در طول دولت گذشته را در پی برجام سازی بودیم، دو سال بعد را در پی پسابرجام و امروز هم به دنبال برجام ترامپی هستیم تا ببینیم آن‌ها برای ملت ایران چه تصمیمی می‌گیرند که این مسئله قطعاً با اقتصاد مقاومتی هیچ سازگاری ندارد.

مدرسی افزود: علت این رهبر معظم انقلاب با مذاکره با آمریکا و مراوده با شیطان و رفت‌ و آمد دیپلماتیک حتی با چنین افرادی مخالف هستند بسیار روشن و مبرهن است، یکی از آن علل‌ها، تجربه تاریخی است همان‌ گونه که آمریکا در طول تاریخش به‌ عنوان یک نماد عهدشکن تلقی می‌شود.

نایب‌ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه دولت آمریکا یک دولت عهدشکن است، اضافه کرد: با این سابقه کثیفی که دولت آمریکا داشته است به ‌جا نیست که دولت‌ مردان جمهوری اسلامی ایران تمام‌ وقت و همتشان را برای برقراری رابطه با چنین روحیه کثیفی صرف کنند.

تولیت مدرسه علمیه مصلی یزد با اشاره به اینکه مگر می‌شود با شیطان مذاکره کرد گفت: شیطان را باید در مراحل متعدد رجم کرد تا شیطان رانده شود زیرا او با یک ‌بار رجم کردن هم از انسان‌های مؤمن و خدایی دور نمی‌شود و این مسئله اصل مبنای ما است.

امام‌ جمعه بخش مرکزی یزد واقعه عاشورا را یک مبنا و یک اصل برای مردم مسلمان عنوان و عنوان کرد: عاشورا به این معناست که تحریم و تهدید نباید تأثیرگذار باشد و اینکه اگر همه راه‌ها بسته شد با خون و جان خود در راه اسلام فداکاری کنیم.

وی جهاد کبیر را از دیگر کلید واژه‌هایی معرفی کرد مقام معظم رهبری در این سال‌ها مطرح کردند و خاطرنشان کرد: انقلابی بودن سومین کلید واژه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب به آن‌ها اشاره کردند و همه این‌ها نشان از این است که ملت جمهوری اسلامی در این برهه حساس به روحیه انقلابی، جهاد کبیر و اقتصاد مقاومتی نیازمند هستند.

نایب‌ رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: ملت، دولت، تمامی آحاد کشور، روحانیت، حوزه‌های عملیه و دانشگاه‌ها همه همگام با مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم که آمریکا ننگت باد و ما از این جنگ‌های روانی نمی‌هراسیم و از تو غفلت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/ی

ترامپ به دنبال وقت‌کشی برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار