افزایش بهای نفت/ طلا ارزان شد

کاهش ذخایر نفتی آمریکا به افزایش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ذخایر نفتی آمریکا و نگرانی ها از اینکه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه ممکن است بر ذخایر نفتی اثر بگذارد، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص جهانی) با 39 سنت افزایش (معادل 0.7 درصد) به 58 دلار و 27 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا)، با 25 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 52 دلار و 13 سنت در هر بشکه معامله شد.

معامله‌کنندگان اعلام کردند که بهای نفت به دنبال کاهش ذخایر نفتی آمریکا و همچنین نگرانی ها از اینکه درگیری ها در عراق و تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران ممکن است بر ذخایر نفتی اثر بگذارد، افزایش یافته است.

مؤسسه نفت آمریکا اواخر روز گذشته اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 13 اکتبر با 7.1 میلیون بشکه کاهش، به 461.4 میلیون بشکه رسیده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با طرح ادعاها و اتهاماتی پوچ و بی اساس علیه ایران اعلام کرد که پایبندی ایران را به توافق هسته ای تأیید نمی کند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم می کند. کنگره آمریکا تا 60 روز آینده باید در خصوص اعمال دوباره تهران تصمیم گیری کند.

در زمان تحریم های گذشته علیه ایران، روزانه حدود 1 میلیون بشکه نفت از بازار جهانی حذف شده بود. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. روز گذشته رئیس آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که میزان پایبندی اعضای اوپک به توافق نفتی 86 درصد بوده است که این رقم در مقایسه با گذشته افزایش یافته است.

به دنبال نگرانی ها از تشدید تنش‌های ژئوپولتیک در خاورمیانه، بهای طلا با کاهش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.9 درصد کاهش، به 1291.70 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار