انعقاد قرارداد بین پتروشیمی امیر کبیر با وزارت نفت

مدیرعامل پتروشیمی امیر کبیر از انعقاد قرارداد پتروشیمی امیر کبیر با وزارت نفت برای ساخت کارخانه ان جی ال در ماهشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید جواد سلیمانی، مدیرعامل پتروشیمی امیر کبیر گفت: توافقنامه ساخت کارخانه NGL 2300 به منظور تامین خوراک C2+ (ترکیبی از گاز اتان و سنگین تر) پتروشیمی امیرکبیر، دوشنبه هفته جاری با وزارت نفت به امضا رسید تا پس از سال ها، مهم ترین چالش مجتمع امیرکبیر یعنی تامین خوراک پایدار، رنگ واقعیت به خود بگیرد.

وی بیان داشت: این قرارداد بین مدیریت بین الملل وارت نفت به نمایندگی از وزیر، و مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر به امضا رسید.

سلیمانی اظهار کرد: ساخت کارخانه استخراج میعانات و گازهای نفتی ( NGL 2300 )، علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی امیر کبیر و ایجاد تحول در روند تولید و سودآوری شرکت، باعث ایجاد اشتغالزایی خوب در منطقه و کمک به اقتصاد محلی خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر اذعان داشت: براساس این توافقنامه تامین و فروش خوراک کارخانه NGLامیرکبیر، تا ٢٠ سال توسط وزرات نفت تضمین شده و مدت زمان آن قابل تمدید خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در چارچوب این قرارداد پتروشیمی امیرکبیر باید در مدت 4 سال نسبت به طراحی و احداث کارخانه NGL خود در خوزستان اقدام کند.

براساس برآورد انجام شده خوراک ورودی کارخانجات NGL از گازهای همراه میادین نفتی مناطق نفتخیز جنوب به میزان تقریبی 5٠٠ میلیون فوت مکعب در روز تامین می شود.

گازهای متان، اتان، پروپان، بوتان و مایعات گازی مهم ترین محصولات وفرآورده های تولیدی واحدهای NGL هستند که بخش زیادی از آن ها به میدان های نفتی جنوب تزریق می شود و درصورتی که بتوان این گازها را در صنعت پتروشیمی به کار گرفت شاهد بهره وری و استفاده بهینه از گازهای همراه نفت خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

قرارداد  ساخت کارخانه بین پتروشیمی امیر کبیر و وزارت نفت منعقد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار