ایران ارائه گواهی سلامت برای صدور ویزا به اتباع افغانستان را حذف کرد

کنسول جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد: به منظور تسهیل در تردد اتباع افغانستان، ارائه گواهی سلامت از فهرست مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا ایران حذف شد.

ایران ارائه گواهی سلامت برای صدور ویزا به اتباع افغانستان را حذف کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کنسول جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد: به منظور تسهیل در تردد اتباع افغانستان، ارائه گواهی سلامت از فهرست مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا ایران حذف شد.

«محسن رضایی» گفت: این تصمیم از اول برج عقرب/ آبان سال جاری اجرا می شود.

پیش از این اتباع افغانستان برای دریافت ویزا از ایران می بایست همراه مدارک خود، گواهی سلامتی نیز از یک آزمایشگاه معتبر مبنی بر تایید نداشتن بیماری واگیردار، ارایه می کردند که تهیه این مدرک علاوه بر طولانی و دشوار کردن چرخه درخواست ویزا هزینه هایی را نیز به متقاضی تحمیل می کرد.

ایران برای تسهیل متقاضیان ویزا در افغانستان پیش از این نیز گام های متعددی برداشته است، در گذشته تنها روش دریافت ویزا ایران برای اتباع افغانستان، ایستادن در صف‌های طولانی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران بود اما اکنون با راه اندازی سامانه الکترونیکی درخواست ویزا، فرد غیر حضوری درخواست را تکمیل و با انتخاب در دسترس ترین کنسولگری ایران، درخواست را ارسال می کند و سپس با اعلام قبلی برای دریافت ویزا حضوری به کنسولگری انتخاب شده مراجعه می کند.

ایرنا نوشت: البته با توجه به تعداد متقاضی ویزای ایران در افغانستان و ظرفیت های نیروی انسانی کنسولگری های ایران و همچنین حضور بیش از 3 میلیون تبعه افغانستان در ایران، حجم تردد زیاد است و گاه مراکز صدور ویزا با تراکم مراجعه کننده روبه رو می شوند.

در حال حاضر سامانه الکترونیکی درخواست ویزا در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری مزارشریف، هرات، قندهار و جلال آباد فعال است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، ایران ، ویزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار