تولید بیش از 2 هزار تن محصول به از باغات شهرستان کوثر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر پیش بینی کرد که 2 هزار و 800 تن محصول به از باغ های این شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال 50 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیبرعلی جلیلی وز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر افزود: سطح باغ های شهرستان کوثر 3 هزار و 250 هکتار می باشد که از این میزان 230 هکتار که شامل 9 درصد کل باغ های این شهرستان می باشد به کشت درختان 'به ' اختصاص داده شده است.

وی افزود: متوسط عملکرد در باغ های به این شهرستان 14 تن می باشد.

جلیلی اضافه کرد: تعداد 11 رقم 'به' در این شهرستان کشت می شود که خوش خوراکترین و مشتری پسند ترین رقم آن 'به ' حاجی آقا کشی می باشد که به دلیل ترد و خوشمزه بودن طرفداران زیادی نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از کشور نیز دارد.

این رقم علی رقم خوش خوراکی قدرت انبارداری ضعیفی داردف رقم دیگر 'عاجی شیرین' می باشد که دارای قدرت انبارداری و نگهداری در سطح بالایی است و مصرف کنندگان می توانند حتی تا سفره شب عید نیز این محصول را نگهداری کنند .

به تولیدی کوثر به جز تامین نیاز استان به استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان،گیلان، مازندران،قزوین، تهران و حتی اصفهان که خود مرکز تولید به است صادر می شود .

از برگ این میوه به صورت دمنوش برای آرامش اعصاب و روان و رفع بیماری های قلبی و از هسته و دانه آن نیز برای درمان انواع بیماری های گوارشی استفاده می کنند.

 

انتهای پیام/ح

افزایش 50 درصدی تولید محصول به در کوثر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.