نصب 3 هزار کنتور هوشمند برق در استان اردبیل

سرپرست شرکت توزیع برق استان اردبیل از نصب 3 هزار دستگاه کنتور هوشمند برق در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن محمدی سرپرست شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال براساس برنامه ابلاغی از سهمیه 50 هزار دستگاه نصب کنتور هوشمند قرار است در استان اردبیل نیز سه هزار دستگاه از این کنتورها نصب شود که ما در این زمینه با همراهی مدیران برق شهرستان‌ها تلاش می‌کنیم تا به اهداف کمی و کیفی تعیین شده در این حوزه دست یابیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار کنتور هوشمند نصب شده و مابقی سهمیه استان نیز تا پایان امسال نصب می‌شود، گفت:  با نصب کنتورهای هوشمند به صورت آنلاین اطلاعات دقیقی از میزان مصرف و مقدار ولتاژ و میزان جریان، ضریب توان و اکثر پارامترهای انرژی و توان در بخش مشترکان دیماندی به ویژه کشاورزی و صنایع داشته باشیم  تا یک شرایط بهینه و مدیریت شده‌ای  را در استفاده از انرژی برق شاهد و ناظر باشیم.

سرپرست شرکت توزیع برق استان اردبیل دومین رویکرد شرکت توزیع برق استان اردبیل را در تحقق شعار سال، احداث و توسعه نیروگاه های حرارتی اعم از CHP و خورشیدی دانست و بیان کرد: در کشور قرار است به ظرفیت چهار هزار و 219 مگاوات انرژی از این نیروگاه‌ها راه‌اندازی شود که سهم استان اردبیل 6 مگاوات توسعه نیروگاه CHP بوده که ما امسال در هفته دولت این سهمیه را در قالب پروژه شهید بالازاده انگوت گرمی افتتاح و راه‌اندازی کردیم.

محمدی افزود: بالاتر از این سهمیه ما پنج مگاوات تولید انرژی زمین گرمایی را نیز برای خودمان در نظر گرفتیم که امیدواریم در منطقه مشگین‌شهر به این هدف گذاری دست پیدا کنیم.

وی از آمادگی شرکت توزیع برق استان اردبیل برای سرمایه‌گذاری در بخش CHP و نیروگاه‌های خورشیدی خبر داد و گفت: در حال حاضر به ظرفیت 250 کیلووات در نمین مزرعه خورشیدی با پیشرفت 60 درصد در حال اجراست.

محمدی با بیان اینکه قرار است به ظرفیت 60 مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاه CHP و 1.5 مگاوات در بخش خورشیدی به انجام رسد، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و یک نیروگاه CHP20 مگاواتی به تازگی آغاز شده است.

وی با اشاره به احداث 6 پست 63 و 230 کیلو ولت اظهار کرد: این پست‌های توزیع نیز با پیشرفت 65 درصد در حال انجام است.

 

انتهای پیام/ح

نصب کنتورهای هوشمند در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار