خشکسالی‌های متوالی عامل اصلی مشکلات عشایر

عشایر بر اثر خشکسالی های متوالی ، کم آبی و تغییر اقلیم منطقه دستخوش مشکلات فراوانی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهندس سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان در جلسه مجمع عمومی شرکت تعاونی عشایری گفت : به دلیل خشکسالی های متوالی در مناطق عشایری ، چاههای کشاورزی و تسطیح و نوسازی اراضی تجهیز شده اند.


وی افزود : کشت هایی که در منطقه انجام می گیرد باید متناسب با کیفیت و کمیت آب منطقه باشد و با توجه به شرایط اقلیمی منطقه برنامه ریزی در خصوص کشت گیاهان دارویی باید به صورت جدی تر پیگیری شود .


مهندس سلیمانی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر تثبیت اشتغال ، ایجاد اشتغال است ، گفت : توانمندسازی روستائیان و عشایر در راستای افزایش تولید و درآمد عشایر منطقه از اولویتهای کاری جهادکشاورزی است.


جهاد کشاورزی سرایان از ابلاغ تسهیلات اشتغالزایی روستائیان و عشایر خبر داد و گفت : تسهیلات 6 درصد با بازپرداخت 6 ساله برای اشتغالزایی عشایر و روستائیان ابلاغ شده است.


وی گفت : به منظور افزایش تولید شیر در بزهای بومی منطقه و اصلاح نژاد دام سبک تعداد ۱۷بز اصیل سانن در مناطق عشایری توزیع شده است .


مهندس سلیمانی افزود: پرورش دام سنگین و پرواربندی دام باید نگاه ویژه ای شود و خوشبختانه در منطقه سه قلعه زیرساختهای مجتمع بره پرورای آماده و عملیات آبرسانی و برق رسانی انجام شده است و پتانسیل مناسبی برای ایجاد اشتغال در منطقه است که از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده شود.


مدیریت جهادکشاورزی سرایان بدون هیچ محدودیتی آمادگی پذیرش و اجرای طرح های جدید سامانه های نوین آبیاری بایارانه دولتی را دارد .
انتهای پیام/ک

کشت های منطقه باید متناسب با کیفیت و کمیت آب موجود باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار