امام جمعه مشهد:

تنها نسخه شفابخش حل مشکلات کشور تکیه‌ بر توان داخلی است

امام‌جمعه مشهد گفت:اگر مرزها را بر روی کالاهای خارجی ببندیم و تولید داخل را تقویت کنیم همه مشکلات حل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله سید احمد علم الهدی  امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به تأکیدات چهارساله رهبر معظم انقلاب در حوزه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تنها نسخه شفابخش حل مشکلات کشور تکیه‌بر توان داخلی است و راه دیگری وجود ندارد.

وی افزود: برخی مدام از مقامات کشورهای خارجی و سخنان آن حرف به میان می‌آورند و توجهی به مشکلات داخلی ندارند که باید گفت هیچ فرقی بین کشورهای غربی و آمریکا و اروپا نیست و همه آن‌ها می‌خواهند ما را براندازی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کشور ما ۸۰ میلیون جمعیت دارد و اگر مرزها را بر روی کالاهای خارجی ببندیم و تولید داخل را حتی با وجود کیفیت پایین‌تر تقویت کنیم همه مشکلات حل می‌شود.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: متأسفانه ۶ ماه از سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به‌عنوان کار و اشتغال نام‌گذاری شده می‌گذرد اما در خیابان‌های ما تعداد ماشین‌های خارجی بیشتر شده و 2 روز دیگر کارخانه‌های اتومبیل‌سازی داخلی نیز ممکن است ورشکست شده و هزاران نفر بر تعداد بیکاران ما افزوده شود.

وی گفت: مشکلات کشور با شعار دادن حل نمی‌شود و احتیاج به کار عملی دارد.

علم الهدی اظهار کرد: در مراسم روز استاندارد یکی از مسئولان کشور اعلام کرد در ۶ ماه اول سال یک و نیم میلیون شغل ایجاد شده حال آنکه ماه قبلش یکی دیگر از مسئولان کشور که متولی حوزه کار است اعلام کرده بود امکان ایجاد بیش از ۴۰۰ هزار شغل در سال وجود ندارد و این آمار متناقض در جامعه‌ای که مردم باشعور و فهمیده‌ای دارد درست نیست.

امام‌جمعه مشهد گفت: روزی می‌گفتیم جوانان ما برای کار و اشتغال و ازدواج مشکل دارند و حالا متأسفانه این مشکلات به خانواده‌ها رسیده و باعث ایجاد اختلاف شده است.

وی تصریح کرد: چرا باید راه برای کسی که با گردن‌کلفتی از گوشه‌ای سر بلند می‌کند و ثروت مملکت را برای خود در بانک‌های خارجی ذخیره می‌کند باید باز باشد؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: تنها راه رسیدن به عزت ملی و امنیت پایدار اتکا به توان داخل است که با تکیه‌بر این اصل هم دشمن شکست می‌خورد و جواب رئیس‌جمهور آمریکا داده می‌شود و هم مشکلات داخلی برطرف می‌شوند.

 

انتهای پیام/ی

تولید داخلی مشکلات را برطرف می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.