باحضور استاندار ؛

عملیات ساخت سد ماشکید سفلی سراوان آغاز شد

عملیات ساخت سد ماشکید سفلی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای، فرماندار، مسئولان استانی و مردم محلی امروز در سراوان آغاز شد.

عملیات ساخت سد ماشکید سفلی سراوان آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: امروز با آغاز عملیات اجرایی ساخت سد ماشکید سفلی آرزوی دیرینه مردم این منطقه برآورده شد.

علی اوسط هاشمی اظهار داشت: بودجه ساخت این سد از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید تا کنون ۹ هزار میلیارد تومان به اندازه بودجه سه استان در سراوان هزینه کرده است.

وی افزود: امروز اراده دولت سبب شده است تا کمتر از یکسال از حضور دکتر نوبخت در سراوان ۲ تقاضای مهم مردم این شهرستان در بهبود وضعیت جاده‌های بم پشت و ساخت سد ماشکید سفلی محقق شود.

وی ادامه داد: حضور دکتر نوبخت در سراوان حاصل اراده و خواست مردم بود و وقتی از نزدیک محرومیت منطقه را مشاهده کرد به واقعیت‌ها پی برد.

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص ارتقای دهستان کوهک و اسفندک به بخش گفت: این امر برای بررسی به هیات دولت ارجاع شده است.

هاشمی اظهار داشت: وجود تقسیمات کشوری در گذشته به رانت سیاسی تبدیل شده بود که دولت تدبیر و امید جلوی آن را گرفت.

وی تاکید کرد: بزودی کوهک و اسفندک به بخش؛ بمپور و سرباز نیز به شهرستان ارتقا پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: به همت دولت تدبیر و امید به جای معبر مرزی پنج بازارچه در سیستان و بلوچستان برای استفاده مرزنشینان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هم اینک در سراوان ۲ بازارچه آسکان در بخش بم پشت و کله گان در بخش جالق مصوب شده است.

وی خاطر نشان کرد: مرزنشینان تا شعاع ۵۰ کیلومتر می‌توانند از مزایای مبادله مرزی و تجارت بهره‌مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان در گذشته با محرومیت‌های تاریخی مواجه بود و دولت در تلاش است تا این محرومیت‌ها را برطرف کند.

هاشمی اظهار داشت: محصول رابطه زیبای ملت و دولت پیوند عمیق را به نام اقتدر ایجاد می‌کند و این اقتدار سبب عزت و سعادت یک جامعه می‌شود.

وی با اشاره به سخنان سخیف ترامپ افزود: سخنان خصمانه ترامپ نشان از کینه و دشمنی وی نسبت به ملت ایران بود.

فرماندار سراوان نیز در این آیین گفت: ساخت سد ماشکید سفلی فرصتی را ایجاد کرد تا یکی از وعده‌های دولت تدبیر و امید در دورترین نقطه مرزی کشور به عنوان بزرگترین طرح سیستان و بلوچستان تحقق پیدا کند.

درویش نارویی اظهار داشت: ساخت سد ماشکید سفلی علاوه بر تامین آب آشامیدنی مردم سراوان در اقتصاد آنان نیز تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید افزون بر ۸۵۰ میلیارد تومان تا کنون در سراوان هزینه کرده است.

وی افزود: مجتمع آبرسانی گشت با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، مجتمع آبرسانی به ۳۲ روستا با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و آغاز ساخت سد ماشکید سفلی با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال از جمله مهمترین طرح‌های در دست اجرای دولت تدبیر و امید شهرستان سراوان است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان سراوان افزون بر ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 عملیات ساخت سد بتن غلطکی ماشکید سفلی با ارتفاع ۳۶.۵ متر، حجم مخرنی ۱۱۵ میلیون متر مکعب، طول هزار و ۴۴۳ متر و با اعتبار چهار هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال امروز آغاز شد.

این سد با هدف بهره برداری از سیلاب‌های فصلی به منظور تامین آب آشامیدنی شهرستان‌های سراوان و سیرکان، بهبود کشاورزی منطقه و جلوگیری از ایجاد خسارت سیلاب‌های مخرب و اشتغالزایی و ارتقای وضع اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه ساخته خواهد شد.

سد مخرنی ماشکید سفلی در ۶۵ کیلومتری جنوب شرق شهر سراوان و در محل تلاقی ۲ شاخه رودخانه روتک و ماشکید سفلی بر روی رودخانه ماشکید جانمایی شده تا بتواند سیلاب‌های این ۲ رودخانه و سرشاخه رودخانه‌های فرعی را جمع آوری و به صورت تنظیم شده برای مصارف قابل تعریف رهاسازی کند.

انتهای پیام /ع

اجرای عملیات ساخت سد ماشکید سفلی سراوان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار