سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت؛

محیط زیست کالای وارداتی و صادراتی نیست/ شکار پرندگان مهاجر وحشی در سراسر کشور ممنوع شد

مهم‌ترین اخبار ۱۳۹۶/۰۷/۲۸ سازمان حفاظت محیط زیست را با یک کلیک مشاهده کنید.

محیط زیست کالای وارداتی و صادراتی نیست/ شکار پرندگان مهاجر وحشی در سراسر کشور ممنوع شدبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محیط زیست در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

محیط زیست کالای وارداتی و صادراتی نیست

کیومرث کلانتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: موضوع محیط زیست مثل گذشته دو کلمه محیط زیست نیست، امروز محیط زیست از لحاظ ایمنی و سلامتی وزن پیدا کرده است. هر چقدر به محیط زیست استان تهران توجه کنیم، به محیط خود توجه کرده ایم. محیط زیست یک کالای وارداتی و صادراتی نیست و باید در حفظ آن تلاش کنیم.

هوای تهران برای تمامی شهروندان ناسالم است

براساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوای تهران، امروز هوای شهر تهران به علت وزش باد در شرایط ناسالم برای تمامی شهروندان قرار گرفت. لازم به ذکر است؛ هواشناسی پیش از این نسبت به وزش شدید باد هشدار داده بود و آتش نشانی و اورژانس تهران اعلام کردند برای وزش شدید باد و امداد رسانی احتمالی آماده هستند.

ته سیگارها نفس زمین را به شماره انداخته است

محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: در سیگار حدود چندهزار ماده شیمیایی وجود دارد که فیلتر سیگار به علت وجود این ماده شیمیایی دیر تجزیه می‌شود و سال های سال در طبیعت باقی می ماند. سیگار و ترکیبات به کار رفته در آن دارای مواد شیمیایی، ترکیبات سمی و فلزات سنگین است.

وی افزود: اگر این ترکیبات و مواد شیمیایی در طبیعت، خاک و آب رها شوند، باعث آلودگی و سمی شدن محیط می شوند.

فقدان اعتبار لازم پایش گونه‌های دریایی را متوقف کرده است

داود میرشکار مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با وجود تلاش‌های بسیار و نگرانی‌های جدی در رابطه با ذخایر آبزیان در معرض انقراض، در حفظ و حراست از این گونه‌ها مشکلاتی داریم و همچنین شکل‌گیری صنایع بزرگ در نوار ساحلی استان ها، قاچاق سوخت، ورود فاضلاب شهری به دریا و فعالیت آب شیرین کن‌ها از دیگر معضلات و مشکلاتی است که آبزیان خلیج فارس را تهدید می‌کند.

شکار پرندگان مهاجر وحشی در سراسر کشور ممنوع شد

علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به استعلام های صورت گرفته از دستگاه ها در خصوص تنظیم دستورالعمل های شکار پرندگان وحشی در سال جاری، گفت: این اقدام با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان وحشی به کشور و مطابق برنامه ریزی های همه ساله سازمان حفاظت محیط زیست در آغاز فصل شکار این پرندگان صورت گرفته است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی ورود پرندگان مهاجر وحشی به کشور را تهدیدی برای شیوع ویروس بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان می داند که این موضوع می تواند سلامت و بهداشت شهروندان را به مخاطره بیندازد، از این رو به ممنوعیت شکار این دسته از پرندگان در سراسر کشور تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار