تنش آبی در 3 شهر خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ساکنان شهرهای شیروان، اسفراین و فاروج با تنش آب آشامیدنی رو به رو هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تنش آب به معنای نبود همخوانی میان میزان تولید و مصرف آب آشامیدنی است و اکنون شهروندان در شهرهای فاروج، شیروان و اسفراین با تنش آبی روبه رو هستند.

وی اظهار کرد: برای تامین آب آشامیدنی در شهر فاروج، یک حلقه چاه حفر شده که هنوز وار مدار نشده است و حفر و تجهیز یک حلقه چاه دیگر نیز در برنامه است که با مرتفع شدن مشکل تملک زمین اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: رفع تنش آبی در شهر فاروج، 10 میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف اعتباری شهرهایی که با تنش آبی روبه رو هستند منظور شده است.

وی با اشاره به تنش آبی در اسفراین و شیروان اظهار کرد: برای رفع تنش آبی این شهرها از محل اعتبارات استانی 25 میلیارد ریال مصوب شده که 15 میلیارد ریال از این میزان برای اجرای طرح های آبرسانی در شهر اسفراین و 10 میلیارد ریال برای اجرای آبرسانی به شیروان هزینه می شود.

وی با بیان اینکه برای رفع تنش آبی در شیروان و اسفراین 117 میلیارد ریال اعتبار نیاز است افزود: رفع مشکل تنش آبی در اسفراین 67 میلیارد ریال و در شیروان 50 میلیارد ریال نیاز دارد که 20 درصد از این مبالغ بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ازمنابع استانی تامین می شود و قرار است در سال مالی٩٦تخصیص داده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: اقدام دیگر برای تامین منابع پایدار آب در شهرها، ایجاد مخازن ذخیره آب است که یک مخزن در شهر شیروان تا پایان امسال وارد مدار می شود و مخازن ذخیره آب در پیش قلعه و شوقان نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

خشکسالی چند سال اخیر بویژه سال زراعی گذشته موجب کم آبی و کاهش سفره های زیرزمینی در این استان 28 هزار کیلومترمربعی شده است.

منبع:  ایرنا

انتهای پیام/آ

اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای رفع کم آبی در 3 شهر خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.