برگزاری جشنواره لیلم در مازندران

 برگزاری جشنواره لیلم در مازندران جشنواره لیلم در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره موسیقی لیلمامسال از هفتم تا ۱۰ آذرماه به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و گیلان، مازندران، سمنان و بخشی از استان تهران در این جشنواره حضور دارند.

دبیرخانه دومین جشنواره سراسری موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم اعلام کرد امسال همانند سال گذشته با درنظر گرفتن بخش لگن‌نوازی در این جشنواره، فرصت برای درخشش بانوان مازندرانی فراهم شد.

همه زنان استان مازندران که بهره‌ای از این میراث گران‌بها برده‌اند، می‌توانند تا ۳۰ مهرماه به نشانی www.lilemfest.ir نام نویسی کنند. 

دبیرخانه‌ی جشنواره با شماره تلفن‌های ۰۱۱۳۳۳۵۰۷۰۳ و ۰۹۳۳۱۱۲۱۳۵۶ آماده‌ی پاسخ‌گویی به سوالات هنرمندان است.

براساس گزارش دبیرخانه دومین جشنواره سراسری موسیقی بومی البرزنشینان لیلِم، سال گذشته ۱۱ هنرمند زن استان در بخش لگن‌نوازی نخستین جشنواره لیلم شرکت کردند که میانگین سنی این بانوان ۴۳ سال بود. از آن میان، خانم فاطمه خورشیدی پاجی به‌عنوان برترین نوازنده رده سنی بزرگسال و هستی حسن‌نژاد به‌عنوان نوازنده برتر نوجوانان، برگزیده شدند.

لگن یا تشت‌لاک یکی از ساز‌های مختص بانوان مازندران است ، این ساز کوبه‌ای در گذشته توسط یک یا دو نفر از بانوان در مجالس عروسی در روستا‌ها نواخته می‌شد. 

انتهای پیام/آ

جشنواره لیلم سکوی پرش برای موسیقی فولکلور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار