نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس:

وام کم‌بهره برای ایجاد صنایع فرآوری در دشتی و تنگستان پرداخت می‌شود

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: وام با کارمزد ۴ درصد برای ایجاد سردخانه، صنایع فراوری و کارخانه رب گوجه‌فرنگی در دشتی و تنگستان توسط تعاون روستایی آماده پرداخت است.

وام کم‌بهره برای ایجاد صنایع فرآوری در دشتی و تنگستان پرداخت می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید کمال‌الدین شهریاری ظهر امروز در جمع مردم روستای سنا شهرستان دشتی، با اشاره به اینکه سال گذشته با وضعیت مناسب جوی کشت گوجه‌فرنگی وضعیت خوبی داشت اظهار داشت: افزایش محصول گوجه فرنگی سبب کاهش قابل توجه قیمت آن در بازار و ضرر کشاورزان شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جبران خسازرت کشاورزان گوجه‌فرنگی‌کار دشتی تصریح کرد: این موضوع را به جد در مجلس شورای اسلامی، وزارت کشاورزی، سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان تعاون روستایی پیگیری شد تا از هدر رفتن محصول و خسارت بیشتر به کشاورزان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی گوجه‌فرنگی با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری کردند گفت: تاکنون ۹۳ درصد از مطالبات کشاورزان گوجه‌کار شهرستان دشتی پرداخت‌شده و بقیه در هفته آینده پرداخت می‌شود.

شهریاری از پرداخت وام کم‌بهره برای ایجاد صنایع فرآوری در دشتی و تنگستان خبرداد و افزود: وام با کارمزد چهار درصد برای ایجاد سردخانه، صنایع فراوری و کارخانه رب گوجه‌فرنگی در دشتی و تنگستان توسط تعاون روستایی آماده پرداخت است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با اشاره به اینکه روستای سنا از قطب‌های کشاورزی شهرستان دشتی است خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با تخریب قسمتی از سد سنا و تجمع رسوبات در کف سد حجم آبگیری آن به‌شدت کاهش پیداکرده است.

وی با بیان اینکه با لایروبی، بازسازی و ترمیم بازو‌های سد سنا، مخزن آن در فصل بارندگی حدود یک میلیون متر مکعب آب ذخیره می‌کند خاطر نشان کرد:این سد با سیلاب‌هایی که به وجود می‌آید تا ۳ میلیون مترمکعب می‌تواند ذخیره‌سازی کند که آب مصرفی کشاورزان پایین‌دست را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به جاده حسین زائری به سنا، شنبه و درویشی افزود: در زمان برداشت محصولات کشاورزی شاهد ترافیک سنگینی در این مسیر هستیم که با پیگیری‌هایی که انجام شد ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبارات وزارت نفت برای اصلاح و بازسازی این مسیر اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت شبکه برای دو شهرستان دشتی و تنگستان اختصاص داده شده است گفت: کشاورزان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به مدیریت جهاد کشاورزی این دو شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز

وام کم‌بهره برای ایجاد صنایع فرآوری در دشتی و تنگستان پرداخت می‌شود

برچسب ها: کشاورزان ، دشتی ، تنگستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.