ارسال تجهیزات ورزشی به ۱۰ روستای سیستان و بلوچستان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی تجهیزات ورزشی امروز به ۱۰ روستای مرزی این استان ارسال شد.

ارسال تجهیزات ورزشی به ۱۰ روستای سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  امیرمحمد براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اظهار داشت: این محموله ورزشی با هدف تجهیز خانه‌های ورزش روستا‌های مرزی جنوب و شمال سیستان و بلوچستان در قالب کاروان امید و نشاط به این روستا‌ها ارسال شد.

وی با بیان اینکه اقلام ارسالی شامل میز تنیس، فوتبال دستی، میز شطرنج، دارت و لوازم مورد نیاز رشته‌های ورزشی است گفت: ارزش این محموله ورزشی ۵۰۰ میلیون ریال بود.

براهویی افزود: تا کنون ۵۵ خانه روستایی در سیستان و بلوچستان تجهیز شده اند که براساس توافق‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این تعداد به ۱۰۰ خانه ورزش روستایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور و جمعیت روستایی آن بیشتر از جمعیت شهری آن است، تاکید کرد: انتظار می‌رود در توزیع امکانات ورزشی نگاه ویژه به شاخص‌های جمعیتی و سایر موارد در استان‌های نیازمند همچون این استان شود.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار