دونالد ترامپ چکی، نخست‌وزیر جمهوری چک شد!+ تصاویر

یک میلیاردر ۶۳ ساله که رسانه‌ها او را «دونالد ترامپ جمهوری چک» نامیده‌اند، در انتخابات پارلمانی روز گذشته این کشور پیروز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از ایندیپندنت، در انتخابات پارلمانی جمهوری چک که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، «آندری بابیس»، نامزد میلیاردر حزب ANO با کسب بیش از 30 درصد آرا، پیروز این انتخابات شد و قرار است به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب شود.

در واقع این میلیاردر چکی که بسیاری از رسانه ها او را «دونالد ترامپ جمهوری چک» نامیده اند، توانست 78 کرسی از مجموع 200 کرسی پارلمان چک را از آن خود کند. علت نسبت دادن او به دونالد ترامپ، ثروت زیاد و امپراطوری تجاری و پوپولیستی او است. او همچنین همانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با شعارهایی علیه پذیرش پناهجو و الحاق به منطقه یورو به عرصه مبارزات انتخاباتی قدم گذاشت.

دونالد ترامپ چکی، نخست وزیر جمهوری چک می شود!+ تصاویر

دونالد ترامپ چکی، نخست وزیر جمهوری چک می شود!+ تصاویر

دونالد ترامپ چکی، نخست وزیر جمهوری چک می شود!+ تصاویر

آندری بابیس 63 ساله دومین مرد ثروتمند جمهوری چک محسوب می شود و دو نشریه بزرگ و یک شبکه رادیویی را در این کشور در اختیار دارد. وی که به فساد مالی و کلاهبرداری هم متهم شده است تا ماه مه سال جاری میلادی وزیر دارایی جمهوری چک بود. این در حالیست که وی همه این اتهامات وارد شده به خود را رد کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آندری بابیس، که بیش از 30 درصد آرا را به خود اختصاص داده است، باید برای تشکیل دولت با احزاب دیگر ائتلاف کند. اما وی به دلیل داشتن پرونده فساد مالی به سختی می تواند احزاب دیگر برای ائتلاف متقاعد کند.

دونالد ترامپ چکی، نخست وزیر جمهوری چک می شود!+ تصاویر

در انتخابات پارلمانی روز گذشته جمهوری چک، حزب مخالف محافظه کار ODS توانست فقط 25 کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند.


انتهای پیام/

 پیروزی دونالد ترامپ جمهوری چک در انتخابات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار