مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان مطرح کرد:

25 میلیون نفر در همایش اربعین حسین و پیاده‌روی آن شرکت می‌کنند

مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان گفت:25 میلیون نفر در همایش اربعین حسین و پیاده‌روی آن شرکت می‌کنند که جمعیتی حدود 2.5 میلیون نفر آن از میهن عزیزمان ایران اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمود فقیهی  امروز در ستاد اربعین شهرستان نطنز اظهار کرد: هیچ مانوری در جهان اسلام و تشیع بزرگ‌تر از مانور اربعین نیست چرا که در آن فقط شیعیان و مسلمانان را نمی‌بینیم بلکه بسیاری از ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از هر دین و مذهبی و در هر محل و مکانی ایام اربعین خود را به همایش میلیونی پیاده روی اربعین می‌رسانند.

وی افزود: این کار بسیار کاری عظیم است، 25 میلیون نفر در همایش اربعین حسین و پیاده‌روی آن شرکت می‌کنند که جمعیتی حدود 2.5 میلیون نفر آن از میهن عزیزمان ایران اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان تصریح کرد: آموزش به زائرین بسیار مهم است و باید در این همایش میلیونی که بزرگترین همایش جمعیتی در دنیاست کارهای فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه دین مبین اسلام و مذهب تشیع انجام گیرد و سبک و سیره زندگانی ائمه‌ معصومین (ع) و خصوصاً حضرت سید الشهدا(ع) به سمع و نظر زائران و ارادتمندان برسد.

وی اضافه کرد: بدیهی است که در برنامه‌ای نقاط ضعف و قوت وجود دارد و هرچه برنامه عظیم‌تر باشد نقاط و ضعف و قوت آن بیشتر می‌شود بنابراین بر عهده مسؤولان و دست اندرکاران موکب‌ها است که نقاط قوت را در خدمات‌رسانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و ... چشمگیر کرده و نقاط ضعف آن را با درایت و تیزبینی رفع کنند تا دشمنان و کوردلان و آنانی که چشم دیدن این تجمع میلیونی را ندارند از این نقاط ضعف سوءاستفاده نکنند.

فقیهی بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های اربعین حسینی در کربلای معلا تاکید و خاطر نشان کرد: مسؤولان  موکب‌ها باید با برگزاری نشست‌ها و جلسات قبل از برگزاری همایش پیاده روی اربعین روحانی و مداح و مسؤولان فرهنگی خود را توجیه کرده و وظایف آنان را در جهت پیشبرد اهداف قیام امام حسین (ع) آشنا سازند، این عزیزان باید در طول سفر برای زائران امور فرهنگی را نظیر تفسیر قرآن، مسائل اخلاقی و خانوادگی، ثبت خاطرات و سفرنامه نویسی و همچنین ثبت کراماتی که در طول سفر برای برخی پیش می‌آید را به نحو مطلوب ثبت و ضبط نمایند و در اختیار ارادتمندان و علاقمندان قرار دهند.

وی گفت: موکب‌ها باید تا سه روز بعد از اربعین خدمت رسانی کنند و در کنار برنامه‌های پذیرایی و ضیافتی، زائران را با آداب و اخلاق زیارت، نحوه برخورد با زائران و مجاوران از کشورهای دیگر، نحوه به جا آوردن فریضه‌ امر به معروف و نهی منکر و ... آشنا سازند.

فقیهی در پایان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های علمیه در سراسر کشور انجام شده است تا آموزش‌های لازم به روحانیون، خطباء و مداحان اهل بیت (ع) انجام شود تا امسال از ظرفیت این عزیزان در جهت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا (ع)  بیشتر و بهتر استفاده شود. 

 

انتهای پیام/م

 

ضرورت برگزاری جدی برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.