فراخوان چهارمین جشنواره «پایتخت کتاب ایران» برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از انتشار فراخوان چهارمین دوره جشنواره «پایتخت کتاب ایران» خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛جلسه هماهنگی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب، در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

سید ایرج کاظمی جو در این جلسه با توجه به فراخوان چهارمین دوره انتخاب و معرفی "پایتخت کتاب ایران" اظهار داشت: " پایتخت کتاب ایران" عنوانی است که هر سال به یک شهر شرکت کننده که بر اساس نظر هیئت داوران بهترین برنامه را برای ترویج کتابخوانی ارائه کرده باشد، اعطا می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه عنوان کرد: با محوریت این اداره طرح های خلاق به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران ارسال و با توجه به محورهای کلی از بین این طرح ها، طرح هایی که خلاقانه باشند پذیرفته و یک شهر به عنوان "پایتخت کتاب ایران" انتخاب می شود.

کاظمی جو تصریح کرد: این طرح با مشارکت برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله شهرداری ها، نهاد کتابخانه های عمومی و دیگر نهادها و سازمان های فعال در این زمینه اجرا و شهر منتخب علاوه بر لوح تقدیر مقامات عالی رتبه کشوری، مجموعه ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی دریافت خواهد کرد.

وی شاخصه های مهم در انتخاب این طرح را آیین های بومی هر منطقه و طرح های مناسب با ارزش های دینی عنوان و خاطرنشان کرد: تمام قاطبه و اقشار مختلف می توانند در این طرح دخالت داشته باشند.

کاظمی جو کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع محور شهرها، انسجام بخشی به فعالیت های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتابخوانی، کشف، جذب و ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های محلی و بومی برای ترویح کتابخوانی و تقویت برنامه ریزی و نگاه به آینده را از اهداف کلی این طرح عنوان کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه روستائیان و عشایر می توانند نامزد شرکت کننده در این جشنواره باشند، گفت: برای شرکت در این جشنواره ضروری است مجموعه فعالیت ها، برنامه ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رییس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه ها به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شود.

وی افزود: هیئت داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی 10 روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان "دوستدار کتاب" معرفی و طی مراسمی با حضور شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشور مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

کاظمی جو عنوان کرد: برنامه های ارسالی می تواند شامل اقدامات زیربنایی تاسیس نهادهای مرتبط به کتابخوانی، واگذاری زمین، تامین تجهیزات و امکانات زیربنایی، فعالیت های ترویجی، برگزاری مسابقات، جشنواره های، نمایشگاه و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه ای به ترویج کتاب و کتابخوانی بینجامد باشد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت کننده مدارک لازم را تا پایان وقت اداری 30 آذرماه از طریق پست به دبیرخانه مرکزی انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران به نشانی: تهران خیابان شهید مطهری، خیابان فجر، شماره 7 ساختمان فجر ارسال نمایند.

انتهای پیام/غ

فراخوان جشنواره پایتخت کتاب ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.