جوابیه بهزیستی کرمانشاه مبنی بر مرگ یک کودک بدسرپرست

رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه با اشاره به انتشار خبری مبنی بر مرگ یک کودک بدسرپرست در کرمانشاه در پی تعلل بهزیستی، گفت: این موضوع، زمانی به بهزیستی شهرستان اعلام شد که بیش از 2 هفته از مرگ کودک گذشته بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ زهره شریفی رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه گفت:نظر به اظهارات مسئول خیرین جمعیت دانشجویی امام علی (ع) مبنی بر اطلاع این سازمان از وضعیت 10 کودک در معرض خطر جانی،  گفت: مدیریت بهزیستی شهرستان کرمانشاه اعلام می دارد که براساس مستندات موجود، زمانی مرگ این کودک به بهزیستی اعلام شد که 2 هفته از این موضوع می گذشت.

وی ادامه داد: دلیل فوت کودک تصادف با خودرو اعلام شده و این کودک براساس قانون تحت سرپرستی پدر و مادر بوده و همچنین هیچ گونه گزارشی مبنی بر کودک آزاری در این حادثه اعلام نشده است.

به گفته رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه، این موضوع غیرمنصفانه و بدون تحقیق در صورتی منتشر می شود که مدیریت بهزیستی شهرستان کرمانشاه سال گذشته نزدیک به 400 کودک کار را شناسایی کرده است.

شریفی به ارائه خدماتی مانند بیمه سلامت، هماهنگی با آموزش و پرورش و انجام امور مددکاری و مشاوره ای به منظور ادامه تحصیل کودکان شناسایی شده و حمایت از خانواده این کودکان از طریق ودیعه مسکن خرید لوازم ضروری، توزیع بسته حمایتی غذایی، برگزاری کلاس های آموزشی و حرفه ای برای این کودکان و خانواده های آنها، حمایت از طریق مراکز شبه خانواده، برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، حمایت از خانواده کودک کار به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از کار به این کودکان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این موضوع از طرف مدیریت بهزیستی شهرستان کرمانشاه در حال بررسی است و متعاقبا اخبار تکمیلی منتشر خواهد شد

شریفی ابراز امیداوری کرد، اصحاب رسانه قبل از انتشار اخبار با روابط عمومی این اداره کل تماس حاصل کرده و از کم و کیف رویداد کسب اطلاع دقیق نمایند.

انتهای پیام/ز

 بهزیستی کرمانشاه در انتشار خبری مبنی بر مرگ یک کودک بدسرپرست را توضیح داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
France
نعمت کریمی
۲۲:۴۲ ۱۸ دی ۱۳۹۶
باسلام حضور دست اندرکاران صدا وسیما . تشکر می کنم از خانم دکتر شریفی بخاطر رسیدگی و مدام سر زدن به شیرخوارگاه از مدیریت ایشان همه راضی هستن حتی بعد ازتایم اداری هم خودم بارها دیدم کار میکنند خداوند اجر دهد همچین مدیران لایقی
Iran (Islamic Republic of)
Nemat
۱۸:۱۹ ۱۷ دی ۱۳۹۶
باسلام نمره ۲۰ میدم به خانم شریفی رییس محترم بعد تقاضای ملاقات دارم با خانم شریفی لطفا اگر مقدور بود ممنون میشم
آخرین اخبار