سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیاردی در بندر نوشهر

تفاهم نامه ۴۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری سه طرح بزرگ در بندر نوشهر امضاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: سه تفاهم نامه سرمایه گذاری در زمینه احداث خطوط لوله و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، ایجاد پایانه مشترک صادرات مواد غذایی و مسافری و احداث خطوط لوله و مخازن روغن خوراکی در بندر نوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به امضای مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیران عامل شرکت‌های سرمایه گذار رسید.

وی افزود: این طرح‌های مهم به افزایش سهم دریایی و رویکرد سرمایه گذاری توسعه صادرات و نقش و جایگاه بنادر شمالی خصوصا بندر نوشهر کمک خواهد کرد.

راستاد با اشاره به قرارداد سرمایه گذاری، احداث خط لوله و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، گفت: این طرح با سرمایه گذاری بیش از ۲۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۶۵ نفر ظرف ۲ سال احداث و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: قرارداد سرمایه گذاری احداث خط لوله و مخازن روغن خوراکی باسرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومان ۱۱ نفر اشتغال مستقیم ازجمله این طرح‌ها است.

وی گفت: طرح ایجاد پایانه مشترک صادرات مواد غذایی و مسافری با سرمایه گذاری ۷۸ میلیون یورو در بندر نوشهر با ۱ فروند کشتی بار و مسافر تندرو در این پروژه ضمن جابجایی مسافر و گردشگری دریایی ایران و کشور‌های حاشیه دریای خزر امکانات و تسهیلات مناسب برای جابجای بار را هم فراهم می‌کند.

وی افزود: همانگونه که دسترسی دریایی در بندر نوشهر مناسب پذیرش کشتی‌های طرح‌های تجاری است، طرح دسترسی پسکرانه در بندر نوشهر نیز در راستای ارتقا پذیری بندر نوشهرو با توجه به مسئولیت اجتماعی به منظور تسهیل در تردد شهروندان به زودی عملیاتی شود.

انتهای پیام/آ

تفاهم نامه‌ای برای افزایش فعالیت‌های اقتصادی در بندر نوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار