هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا برای حضور داعش در افغانستان و مصر برنامه‌ریزی می‌کند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بعد از پایان ماموریت داعش در عراق و سوریه، آمریکا، افغانستان و مصر را هدف خود قرار داده است.

افغانستان و مصر هدف‌های بعدی آمریکا برای حضور داعشحسن  هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات اخیر جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا مبنی براینکه "داعش سعی دارد خارج از عراق و سوریه پایگاه ایجاد کند"، گفت: ماموریت  داعش در عراق و سوریه  به پایان  رسیده و آمریکایی‌ها، افغانستان و مصر را به عنوان دو هدف بعدی خود برای حضور این گروه تروریستی نشانه گرفته است.

وی افزود: با توجه به همسایگی ایران و افغانستان، ضروری است این دو کشور در زمینه مقابله با داعش با هم همکاری کنند.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل گروه تروریستی داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردند؛ اظهار کرد: نتیجه انتقال این گروه تکفیری، وقوع چندین انفجار در اماکن عمومی افغانستان بود؛ علاوه بر این،  حضور داعش در صحرای سینا هم در راستای  ایجاد نا امنی درمصر است.

وی بیان کرد: اظهارات  رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بر آیند استراتژیک جدیدی برای نا امن کردن منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است، چراکه  به  اتمام  ماموریت داعش در عراق و سوریه، آمریکا  ماموریت‌های جدیدی را برای این گروه تروریستی تعریف کرده است.

هانی‌زاده با اشاره به انگیزه های آمریکا برای جابه جایی داعش گفت: آمریکایی ها برای اعمال  فشار بر مصر و افغانستان، همچنین ایجاد ناامنی در مرزهای ایران داعش را به این کشورها منتقل کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله مقابله با گروه‌های تروریستی پایگاه های دائمی را در آفریقا ایجاد کرده‌اند و گروه‌های  تروریستی همچون داعش، جیش الاسلام ، جبهه النصره و .. را هم تحت نظر خود دارند.

وی با بیان اینکه  آمریکا گروه‌های تروریستی را همچون مهره‌های شطرنج جابه جا می‌کند، اظهار کرد: واشنگتن هم به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی پایگاه دائمی ایجاد می کند؛ همان‌گونه که در اطراف رقه در سوریه پایگاه دائمی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

ماموریت داعش در عراق و سوریه  پایان یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار