همایش سواد فضای مجازی در رشت

صدا و سیمای مرکز گیلان همایش تخصصی با عنوان سواد فضای مجازی برگزار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ میرحامد کاسی پور مدیر دفتر سروش گیلان و مسوول برگزاری همایش گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان صبح امروز همایش سواد فضای مجازی را  با حضور والدین دانش آموزان برگزار کرد.

وی با اشاره به گسترش روز افزون کاربران فضای مجازی و پیامدهای ناشی از آن افزود:در تلاشیم تا با برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی در سطح های مختلف دانش آموزی،نوجوانان،والدین و بزرگسالان ضمن ارتقا سواد فضای مجازی کاربران ،بتوانیم پیامدهای منفی آن را کاهش دهیم.

کاسی پور اظهار داشت:تکنولوژی با شتاب در حال پیشرفت است بنابراین کاربران فضای مجازی باید ، سواد رسانه ای خود را در مسیر توسعه ارتقا دهند.

همچنین مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج بر سواد فضای مجازی و فرهنگ صحیح مصرف تاکید کرد و افزود: اگرچه فضای مجازی یک پتانسیل است اما به دلیل عدم آگاهی، موجب بروز اثرات منفی از جمله تغییر سبک زندگی مردم،دور کردن نسل جوان از ارزش های اسلامی و گرایش آنان به فرهنگ غرب و کم کردن تعامل بین فردی می شود.

سجاد سجوده خاطر نشان کرد: در حال حاضر 60درصد افراد بالای 12 سال در کشور، عضو شبکه های اجتماعی هستند و گروه سنی 18تا 29سال با 81درصد بیشترین سهم را در فضای مجازی دارند.

وی ضمن هشدار به کاربران بویژه والدین درباره چگونگی استفاده از فضای مجازی گفت: کشورهای غربی که داروهای ضد سرطان را از کشور دریغ می کنند ،این فضای مجازی را به راحتی به ایران می دهند و در صدد گسستن بنیان خانواده، کاهش تعاملات، تغییر سبک زندگی، تغییر در پوشش اسلامی هستند.

مسئول دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج به ورود روز افزون بازی های خشن یارانه ای اشاره کرد و افزود:باید نسل جوان نسبت به این امر آگاه باشد و با ارتقا سواد رسانه ای بتواند از فواید فضای سایبری بهره گیرد.

سجاد سجوده تصریح کرد: بر اساس آمارها در حال حاضر 47میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند و 23میلیون ایرانی در شبکه های مجازی بازی می کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

برگزاری همایش سواد فضای مجازی در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.