فرماندار تیران و کرون گفت: پایانه صادراتی محصولات عام در غرب استان اصفهان با همکاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی رحمانی  امروز در نشست خبری با اشاره به احداث پایانه صادراتی غرب استان مستقر در این شهرستان اظهار داشت: پایانه صادراتی محصولات عام در غرب استان اصفهان با همکاری بخش خصوصی در جهت صادرات نوین و به‌ روز انواع مختلف محصولات به نقاط برون‌مرزی و درون‌مرزی احداث می‌شود.

وی افزود: طرح احداث این پایانه 2 سال پیش مطرح شد و طی این سال‌ها با بررسی و مطالعات جامع در خصوص اجرای این طرح سرانجام روز دوشنبه این طرح در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور استاندار و جمعی از مدیران به تصویب رسید.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در این طرح عنوان داشت: طرح احداث پایانه غرب استان اصفهان شامل صادرات محصولات تمامی شهرهای غرب استان است که این طرح با هزینه‌ای بالغ‌ بر 25 تا 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی طی 36 ماه در زمینی به مساحت حدود 32 هکتار احداث خواهد شد.

وی با بیان جزییات دیگر این طرح یادآور شد: در این طرح با ایجاد فازهای مختلف و در نظر گرفتن تمهیدات مناسب در حوزه‌های مختلف اعم از بسته‌بندی و ارسال سریع به بازارهای هدف در خارج از کشور بسترسازی مناسبی برای تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی ایجاد می‌شود.

رحمانی ادامه داد: اهداف مهم در این طرح ایجاد تمرکز صادراتی در محدوده‌ جغرافیایی و پوشش خدمات کالا و انجام عملیات ارزش‌افزوده به نفع تولیدکنندگان است که علاوه بر این می‌تواند اشتغال پایدار در این منطقه را سامان‌دهی کرده و اشتغال‌زایی بی‌شماری در حوزه غیرمستقیم ایجاد کند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به این‌که یکی از مشکلات عدیده صادرات نبود استاندار و کیفیت در محصول و بسته‌بندی آن است خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این پروژه مهم انجام خدمات و مشاوره در تولید محصول باکیفیت برای تولیدکنندگان و انجام امور بسته‌بندی به‌ روز با توجه به سلایق کشورهای هدف است که این امر از صادرات غیراستاندارد جلوگیری می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: احداث این پایانه می‌تواند موجب رونق بازار محصولات کشاورزی اعم از محصولات گلخانه ایی و گیاهان دارویی همانند موسیر، زعفران و کتیرا شده و همچنین بازگشت مجدد صنایعی مانند تولید سنگ که امروزه در رکود به سر می‌برند باشد.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح احداث پایانه غرب استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.