مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد:

رتبه نخست استان یزد در برگزاری یادمان شهدا در کشور

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزدگفت: سالانه قریب به ۲ هزار یادمان شهدا در سطح استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ احمد ابراهیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: سالانه قریب به ۲ هزار یادمان شهدا در سطح استان یزد برگزار می‌شود و یزد در این زمینه رتبه اول کشور را کسب کرده است.

ابراهیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، افزود: در این سال‌ها طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه طرح ضیافت یکی از برنامه‌هایی است که در استان یزد اجرا می‌شود، افزود: طرح بدرقه تا بهشت نیز یکی از برنامه‌ها است که علاوه بر پوشش خبری مراسم تشییع والدین 2 و 3 شهید و جانبازان 70 درصد که سایر استان‌ها هم انجام می‌دهند طی تفاهم با صداوسیما مراسم تشییع سایر والدین شهدا و ایثارگران نیز پوشش داده می‌شود.

وی به برنامه‌های ترویجی در صدا و سیما اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه‌های امروز روز توست، رسم عاشقی، آن روزهاو یاد یاران از برنامه‌هایی است که صداوسیمای مرکز یزد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال اجرای آن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد تصریح کرد: تمام اسناد و آثار به‌جامانده از شهدا و مرتبط با شهید، جانبازان و آزادگان گردآوری و مستندسازی شده است.

وی ادامه داد: برای هر ایثارگر یک پرونده فرهنگی تشکیل‌شده و در مرکز اسناد ایثارگران به شکل استاندارد نگهداری می‌شود و در مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود 180 هزار برگ وصیت‌نامه، زندگی‌نامه، دست‌نوشته، عکس، خاطره و سایر اسناد به‌صورت فیزیکی و دیجیتال نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه استان یزد از حیث برگزاری کنگره، یادواره و یادبودهای شهدا در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: در سال‌های گذشته قریب به 2 هزار برنامه درباره شهدا و ایثارگران در استان یزد برگزار شد و توانستیم در سال‌های 92 تا 95 رتبه برتر کشوری در برگزاری یادواره و یادبود و در سال‌های 93 تا 95 رتبه برتر کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر کشور را کسب کنیم.

انتهای پیام/ی

مستندسای تمام اسناد و آثار به‌ جامانده از شهدا و  جانبازان و آزادگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار