چهارمین جلسه شورای ملی سیاست‌گذاری طرح تبریز 2018 برگزار شد

چهارمین جلسه شورای ملی سیاست‌گذاری طرح تبریز 2018 امروز با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

///////////به گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین جلسه شورای ملی سیاست‌گذاری تبریز 2018 امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و آبدار مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این جلسه محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به تشریح برنامه‌های طرح تبریز 2018 پرداخت.

همچنین آبدار مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش ستاد استانی برای اجرای این طرح گفت: ما بعد از تصویب و ابلاغ طرح، اقدام به فراهم کردن زیرساخت‌ها کردیم و مجموعه مصوبات انجام شده منجر به تهیه کتاب تبریز 2018 شد. هم اکنون 130 رویداد ملی و بین‌المللی طراحی شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: ما پنج مسیر گردشگری را در استان تعریف کرده‌ایم و ردیف بودجه مشخصی برای طرح در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست محمدحسن اسحاقی سرپرست شهرداری تبریز بیان کرد: شهرداری تبریز به طور جد در خصوص آماده‌سازی شهر تبریز برای  اجرای طرح تبریز 2018 فعالیت می‌کند و این فرصت را برای این شهر غنیمت می‌داند.

وی افزود: ما همه برنامه‌هایمان را در سه بخش عمرانی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی اجرا می‌کنیم. انتظار داریم که دولت و نهادهای مرتبط توجه خاصی به برنامه‌های ما داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم که بازار تبریز را مقاوم سازی کنیم. برنامه بعدی ما پروژه عظیم تقاطع غیر هم سطح خیابان آذربایجان و تکمیل مرکز همایش خاوران است.

همچنین؛احمدی، نماینده وزارت ارشاد از تکمیل پروژه موزه هنرهای معاصر تبریز خبر داد.

سینمای قدس تبریز بازسازی می شود

وی در بخش دیگری از سخنانش از تأسیس خانه فیلم‌های مستند تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: سینمای قدس تبریز بازسازی و نوسازی می‌شود.

محمدحسن فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر اینکه حتما باید تقویم مسابقات ورزشی از فدراسیون‌ها گرفته شود،گفت: من پیشنهاد می‌کنم که مسیرهای داخل شهری و ابنیه و اماکن شهر تبریز نورپردازی شوند.

وی افزود: پیشنهاد دیگر من این است که وزارت راه و شهرسازی نسبت به ساماندهی و بدنه سازی ورودی های شهر تبریز اقدام کند. نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد، بهتر است اقدامات مناسبی برای توریسم درمانی انجام شوند.

در بخش ديگر اين مراسم، خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، بر لزوم تعجیل در انجام برنامه‌های زیرساختی طرح تبریز 2018 تاکید کرد و اظهار داشت: ما باید تورگردان‌های داخلی را تشويق كنيم چراکه اکثر تورگردان های کشور یاد گرفته اند، تورها را ببرند و کمتر به آوردن تورها رغبت دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان تبریز مهمانپذیر هستند اما ما باید بدانیم که چقدر مهمان داریم.

نعمت زاده رئیس افتخاری تبریز 2018 در بخش دیگری از این نشست گفت: من بخش خصوصی را در خصوص تحقق تبریز 2018 ضعیف دیدم و به نظرم باید بخشی از کار را به فعالان این بخش واگذار کنیم.

 مونسان: باید ظرفیت های غیر دولتی فعال شوند

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی دربخش پایانی چهارمین جلسه ستاد ملی سیاست‌گذاری تبریز 2018 گفت: قرار نیست دولت ها بیایند بودجه بگذارند و باید ظرفیت های غیر دولتی فعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: با مروری بر برنامه های اعلام شده متوجه شدم که ما رویداد تبریز 2018 را هنوز خوب تشخیص ندادیم.

انتهای پیام/.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار