تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحد‌های مرغداری بابلسر

با توجه به مشاهده بیماری آنفلوانزای مرغی در تعدادی از استان‌های مجاور، از واحد‌های مرغداری خواست نسبت به تشدید اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر بر لزوم رعایت اصول کنترلی و پیشگیرانه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد.

وی گفت: آنفلوانزای مرغی یکی از بیماری‌های خطرناک با منشاء پرندگان است و این بیماری ویروسی می‌تواند بدون نشانه و خفیف بوده و یا فوق حاد و کشنده باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: تماس با مدفوع پرندگان آلوده به ویژه پرندگان آبزی مهاجر از راه‌های انتقال بیماری است و روستاییان باید پرندگان خود را در محوطه‌های محصور و دور از دسترس سایر پرندگان اهلی و وحشی نگهداری کنند.

رزاقی گفت: ویروس آنفلوانزا سبب ورم کردن صورت و سینوس‌ها همراه با ورم و کبودی تـاج و ریـش پرنده می‌شود وساق پا به علت خونریزی در زیر پوست، تیره و کبود می‌شود.

وی از کشاورزان خواست در صورت مشاهده علائم مشکوک و مرگ‌های ناگهانی و بی‌دلیل پرندگان، برای پیشگیری از انتشار ویروس، سریعا" به اطلاع کارشناسان اداره دامپزشکی و جهاد کشاورزی برسانند.

انتهای پیام/آ

لزوم رعایت اصول کنترلی و پیشگیرانه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار