بومی سازی و جلب مشارکت مردم در طرح بین المللی منارید

موفقیت طرح بین المللی منارید در گرو بومی سازی این طرح و جلب مشارکت مردم می باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کمال اکبریان فرماندار بن در جلسه طرح منارید در مرکز خانه معلم این شهر گفت: موفقیت طرح بین المللی منارید (تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی) در گرو بومی سازی و جلب مشارکت مردم می‌باشد.

وی افزود: خلاقیت و نوآوری در اجرای این طرح راهکاری برای بومی سازی و کسب درآمد در این شهرستان خواهد شد.

اکبریان کم آبی و استفاده بی رویه از منابع ملی به منظور ایجاد اشتغال را از دلایل در معرض خطر بودن اراضی شهرستان بن برشمرد و اضافه کرد: با هدفمند کردن این طرح شاهد ایجاد اشتغال و همچنین حفظ اراضی ملی خواهیم بود.

اکبریان با بیان اینکه با همکاری ادارات شهرستان، بویژه بخشدارن و دهیاران، این پروژه با موفقیت انجام خواهد شد ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین بستر‌ها برای جلب مشارکت مردم است.

گفتنی است پس از پایان این جلسه، دفتر گروه برنامه ریزی و توسعه روستای لارک در قالب طرح بین المللی منارید افتتاح شد.

پروژه بین المللی منارید (تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن با هدف توسعه مدیریت یکپارچه منابع طبیعی تجدید شونده با توجه به سازگاری با شرایط اقلیمی و منافع محیط زیست جهانی اجرا می‌شود.

این طرح در ایران، با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF)، برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌عنوان نماینده دولت از سال ۹۰ و در شهرستان بن از سال ۹۳ آغاز شده است.

مهمترین پروژه‌های این طرح در شهرستان بن شامل سایت گیاهان دارویی با مساحت ۵۳ هکتار، سایت بادام دیم در روستای یانچشمه با مساحت ۱۰۰ هکتار، سایت گیاهان دارویی در روستای حیدری به مساحت ۱۰۰ هکتار می‌باشد.

بن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر بن) در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

موفقیت طرح منارید با بومی سازی و جلب مشارکت مردم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.