ابلاغ حکم ۷ شهردار جدید خراسان شمالی از سوی استاندار

استاندار خراسان شمالی احکام شهرداران منتخب شوراهای اسلامی ۷ شهر استان خراسان شمالی را به آنان ابلاغ کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازبجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در مراسم معارفه این شهرداران که دیشب برگزار شد، با بیان این که وظیفه ما در قبال معرفی شهرداران صرفا تطبیق دادن شرایط افراد منتخب شوراهای اسلامی با ضوابط و قوانین بوده است، توصیه های اداری، مالی و مدیریتی به شهرداران ارائه کرد.

وی با اشاره به وظایف متنوع شهرداری ها و شهرداران، به آنان توصیه کرد با تعریف درآمد پایدار، برنامه ای مدون و بلندمدت در کنار امور جاری و روزمره مدیریت شهری داشته باشند.

وی هم چنین خواستار آن شد که شهرداران منتخب برای اثرگذاری مطلوب بر فضای فرهنگی، مبلمان شهری، فضای سبز و گسترش حمل و نقل عمومی، برنامه هایی را تدوین و عملیاتی کنند. چاره اندیشی برای معضل زباله و فرهنگ سازی برای تفکیک از مبدأ و توسعه بازیافت و درنظر داشتن منافع و مصالح کلان شهروندان در درازمدت از دیگر توصیه های مهندس صالحی به شهرداران جدید بود.

استاندار خراسان شمالی افزود: شهرداران باید به کمک فرمانداران برای عملیاتی کردن برنامه ایجاد تونل سبز و ساماندهی مشاغل و زیباسازی ورودی شهرهای استان تدابیر لازم را اتخاذ کنند و بوستان های ویژه بانوان نیز در مراکز شهرستان های استان تعریف و اجرایی شود.

 وی با اشاره به این که طبق مصوبه دولت باید صنوف آلاینده شهری نیز حداکثر در یک سال به خارج شهرها منتقل شود، تصریح کرد: از محل عوارض دریافتی آلایندگی و دیگر منابع قانونی در حد مقدورات به شهرداری ها کمک می کنیم.

در پایان این نشست، استاندار خراسان شمالی احکام 7 شهردار جدید را به آنان ابلاغ کرد.

بر این اساس، شاهرخ شاهرخی شهردار شیروان، مسلم نوری شهردار اسفراین، محمدمهدی پهلوان شهردار جاجرم، عبدالله نیازی شهردار ایور، عباس جعفری شهردار درق، محمد اکبرزاده شهردار راز و حسین جاهد هم به عنوان شهردار تیتکانلو معرفی شدند و احکام خود را از استاندار دریافت کردند.

انتهای پیام/آ

انتصاب 7 شهردار جدید شهرهای خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.