مديركل ميراث فرهنگی استان يزد:

حفظ بناهای تاریخی یزد نیازمند اعتبار است/ بسیاری از بناها در معرض خطر

مديركل ميراث فرهنگی استان يزد گفت: در 9 ماه گذشته در استان یزد برای تعمیر 479 اثر تاریخی بیش از 16 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه دانش یزدی مديركل ميراث فرهنگی استان يزد از تعمیر و بهسازی 479 اثر تاریخی در 9 ماه گذشته در این استان خبر داد.

فاطمه دانش یزدی در خصوص میزان بودجه در حوزه حفظ بافت تاریخی و بناهای تاریخی سطح استان یزد، گفت: پیشنهاد اعتبارات در سال حدود 20 میلیارد تومان است که بستگی به بودجه دولت دارد که به چه میزان تخصیص یابد.

وی میزان تعداد آثار مرمت‌شده در سه‌ماهه پایان سال گذشته و شش‌ماهه نخست سال جاری را 479 اثر عنوان کرد و افزود: برای این پروژه‌ها جمعاً بیش از 16 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد بابیان اینکه مرمت بناهای ثبتی در معرض خطر و پیشگیری از تخریب بناهای باارزش که نیازمند حفاظت و مرمت هستند، در اولویت تعمیر و بهسازی هستند، اظهار داشت: خانه‌های تاریخی باارزش در محدوده بافت تاریخی استان در شش‌ماهه دوم سال جاری در نوبت بهسازی هستند.

دانش یزدی نیاز به اعتبار دولتی قابل‌توجه را از مهم‌ترین معضل و مشکل بناهای تاریخی استان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرمت بناها امری پرهزینه است به همین دلیل بیشتر مالکین توانایی انجام آن را ندارند و بسیاری از بناهای مذکور در معرض خطر هستند.

انتهای پیام/ی

نیاز به اعتبار دولتی  از مهم‌ترین معضل و مشکل بناهای تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.