مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر:

کارگاه‌های تخصصی حقوق شهروندی در مدارس استان بوشهر برگزار می‌‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه با کانون وکلای استان بوشهر، کارگاه‌های تخصصی حقوق شهروندی در مدارس استان بوشهر برگزار می‌‌شود.

کارگاه‌های تخصصی حقوق شهروندی در مدارس استان بوشهر برگزار می‌‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عباس برزگرزاده ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری کارگاه‌های حقوق شهروندی در استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه حقوق شهروندی بین کانون وکلا و استانداری بوشهر اظهار داشت: برای نخستین بار اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی حقوق شهروندی با حضور استادان، حقوقدانان کانون وکلای استان بوشهر و مرکز مشاوران با در نظر گرفتن ظرفیت و قابلیت متخصصان این عرصه برای جامعه هدف کرده است.

وی افزود: به منظور برگزاری هر چه بهتر کارگاه‌های تخصصی آشنایی با حقوق شهروندی لازم است که از افراد متخصص و حقوقدان بهره جست که برای تحقق این مهم ستاد صیانت استان بوشهر اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه حقوق شهروندی با کانون وکلای استان بوشهر کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با تاکید بر آموزش تخصصی حقوق شهروندی در لایه‌های مختلف جامعه تصریح کرد: گرچه تاکنون اقدامات خوبی در حوزه عمومی و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد صیانت وزارت کشور انجام شده، ولی برای آشنا کردن مردم به حقوق خود لازم است به صورت تخصصی آموزش ارائه شود.

برزگرزاده با تاکید بر حضور نماینده قوه قضاییه، دادگستری و نیروی انتظامی در نشست حقوق شهروندی استان بوشهر بیان کرد: کانون وکلای استان بوشهر و مرکز مشاوران قوه قضاییه نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش حقوق شهروندی در مدارس این استان اقدام کند.

وی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی حقوق شهروندی ویژه معلمان خبرداد و گفت: کانون وکلای استان بوشهر و مرکز مشاوران قوه قضاییه نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش حقوق شهروندی ویژه معلمان و آشنایی آنان با مفاهیم حقوق شهروندی به صورت عام و خاص اقدام کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر تاکید کرد: کانون وکلای استان بوشهر و مرکز مشاوران قوه قضاییه نسبت به اراده پیشنهادات، نقطه نظرات و انتظارات در روند دادسرایی و رعایت حقوق شهروندی احصاء کند و گزارش را به دستیار ویژه استاندار در زمینه حقوق شهروندی برای تصمیم‌گیری ارسال کند.

برزگرزاده با اشاره به آموزش مفاهیم خاص حقوق شهروندی ویژه مدیران شهرستان‌های استان بوشهر گفت: در شورای اداری شهرستان‌های استان بوشهر نماینده کانون وکلای استان بوشهر و مرکز مشاوران قوه قضاییه برای توجیه و آموزش مفاهیم خاص حقوق شهروندی ویژه مدیران شهرستان‌ها اقدام کند که این مهم باید از طریق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر هماهنگی شود.

وی تاکید کرد: کانون وکلای استان بوشهر و مرکز مشاوران قوه قضاییه نسبت به برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوعات ارائه شده در منشور حقوق شهروندی در دوره‌های تخصصی مشخص هر سه هفته یکبار اقدام کند.

انتهای پیام/ز

کارگاه‌های تخصصی حقوق شهروندی در مدارس استان بوشهر برگزار می‌‌شود

برچسب ها: شهروند ، حقوق ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.