مقاوم‌سازی مدارس فرسوده؛

اختصاص ۳ میلیارد دلار برای مقاوم‌سازی مدارس فرسوده کشور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اختصاص سه میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه برای مقاوم سازی مدارس فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور اعضای این کمیسیون در استان اظهار داشت: امیدواریم در بازدید‌ها و جلساتی که در لرستان برگزار می‌کنیم بتوانیم برخی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش استان را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه لرستان به ظاهر استانی محروم، اما دارای نیروی انسانی فراوان و کارآمد است گفت: بحث‌هایی ساختاری، تشکیلاتی و منابع مالی نشان می‌دهد که مشکلات و چالش‌هایی جدی در این حوزه وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۸ درصد دانش آموزان لرستان در رشته تجربی تحصیل می‌کنند و این امر به ضرر استان خواهد بود گفت: این امر یک هشدار بوده و باید با کار فرهنگی و از طریق استان و کشور این گونه مشکلات را پیگیری و رفع کرد.

زاهدی با بیان اینکه در قانون برنامه شش توسعه تاکید شده که باید تعداد دانش آموزانی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند از ۳۵ درصد به ۵۰ درصد برسد گفت: این در حالیست که این عدد در لرستان زیرمتوسط کشور است و این امر به ضرر استان خواهد بود.

وی با تاکیدبرضرورت افزایش هنرستان‌ها گفت: در قانون برنامه ششم توسعه برای ایجاد وتجهیز هنرستان‌ها اعتبارات لازم پیش بینی شده است و آموزش و پرورش باید برای دریافت این اعتبارات پیگیری کند.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم برای بحث سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس در قانون برنامه ششم توسعه گفت: همچنین برای هوشمندسازی مدارس نیز اعتبارات لازم پیش بینی شده که باید برای جذب آن‌ها پیگیری صورت گیرد.

زاهدی با تاکید بر اینکه وجود هزار و ۵۰ کلاس درس فرسوده در لرستان مطلوب نیست و این عدد بالایی است گفت: در این راستا باید از ظرفیت مراکزی مانند بنیاد برکت برای مقاوم سازی این کلاس‌های درس استفاده شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم برای بحث حامل‌های انرژی مدارس گفت: این اعتبارات دو سال پیش در نظر گرفته شده و باید پیگیری صورت گیرد که چرا جذب نشده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش بینی اعتبار برای سرانه مدارس نیز گفت: باید دولت و مجلس دست به دست هم دهند و سند تحول بنیادین عملیاتی شود در غیر اینصورت نظام آموزش و پرورش کشور دچار آسیب می‌شود.

زاهدی یادآور شد: برای مقاوم سازی مدارس فرسوده در کشور در قالب برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه اعتبار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/م

۳ میلیارد دلار برای مقاوم‌سازی مدارس فرسوده کشوراختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.