در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

قانون کاتسا نقض برجام است/تحریم‌های جدید آمریکا پیچیده‌تر و روی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متمرکز شده‌اند

در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مورد بررسی قرار گرفت‌.

قانون کاتسا نقض برجام است/تحریم‌های جدید آمریکا پیچیده‌تر و روی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی متمرکز شده‌اندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مرندی کارشناس مسائل بین الملل در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان تلاش سلسله وار دولت قبلی آمریکا برای تحریم ایران گفت: قانون محدودیت ویزا نقض برجام بود و تنها ترامپ این قانون را پیش برد. قانون کاتسا، سخنرانی ترامپ و اقدامات اخیر آمریکا نقض برجام است و نقض تحریم دایما صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال مذاکرات جدید با ایران در موضوعات گوناگون هستند؛ افزود: آن ها به دنبال عقب نشینی ایران هستند و برجام نشان داد که آمریکایی ها غیر قابل اطمینان هستند‌.

مرندی با اشاره به دخالت های آمریکا در سوریه و ویرانی این کشور؛ ادامه داد: آمریکا همچنین با ایجاد داعش عراق را از بین برد و یمن و لیبی را مورد هجمه قرار داد.

 در ادامه برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری ظهره وند تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: مصوبه امروز علیه توان دفاعی ایران نشان می دهد که تحریم ها وضع نشدند که لغو شوند و تحریم ها در دور جدید پیچیده تر  و روی شخصیت های حقیقی و حقوقی متمرکز می شوند.

وی یاداور شد : آن ها این تحریم ها را در چهارچوب ملاحظات امنیت ملی خود می بینند و ما باید با رویکرد متفاوتی مسئله را ببینیم.

ظهره وند درباره تلاش آمریکا برای تحریم موشکی ایران اظهار داشت : ما باید در این برهه طرف مقابلمان را بیشتر تحلیل کنیم؛ چرا که آن ها به دنبال مذاکرات بیشتر هستند‌ .

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان ابعاد تعارض آمریکا با ایران گفت: تحریم باید برای ما فرصت باشد که نقاط آسیب پذیر را حل کنیم و نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم. باید باب هر نوع مذاکره را در قبال خطوط قرمز ببندیم.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه آمریکایی ها سرفصل جدیدی از تحریم ها علیه ایران را رقم زدند؛ عنوان داشت : تجربه کار با اروپا و برجام نشان داد که یک تقسیم کار بین اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه در قبال برجام صورت گرفته است.

وی با بیان تلاش آمریکا برای تغییر محتوای برجام؛ افزود: ترامپ با یک رویکرد تهاجمی علیه برجام وارد شد اما امروز می بینیم که چه موضعی در این خصوص دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه توان دفاعی حق مسلم ایران در قبال تهدیدات آمریکا و اسراییل گفت : ما در حوزه توان دفاعی به جایی رسیدیم که آمریکایی ها و اسراییل نتوانند علیه ما اقدام کنند. اروپایی ها هم در این زمینه با آمریکا  کار کردند.

سید محمد مرندی کارشناس مسائل بین الملل در ادامه برنامه با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش است تا حزب الله لبنان را تحت فشار قرار دهد، گفت: آمریکا به دنبال این است تا هر کسی که با حزب‌الله ارتباط دارد را تحریم کند .

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها می خواهند ما را تحت فشار قرار دهند، افزود : البته اینگونه هم نیست که آمریکا هر ابزاری را در دست داشته باشد .

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه آمریکا در سوریه و عراق با شکست روبه‌رو شده است، ادامه داد: از سوی دیگر شاهد گرفتاری های سعودی ها در قطر هستیم و همچنین سعودی ها در یمن با شکست روبرو شده است.

 مرندی با اشاره به اینکه ترامپ با هم پیمانان سنتی آمریکا در افتاده است، گفت: در داخل آمریکا شکاف های عمیقی به وجود آمده ، لذا طبیعتا شرایط داخلی آمریکا خوب نیست، به طوری که شکاف های اجتماعی در این کشور بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه متحدین سنتی آمریکا در جهان از آمریکا فاصله گرفته اند، اظهار داشت: تا بحث برجام برای ایران حل نشود ما با آمریکا هیچ صحبتی نمی توانیم داشته باشیم.

مرندی با اشاره به اینکه بحران های اقتصادی در آمریکا باعث شد تا ترامپ رئیس جمهور شود افزود: به دلیل سیاست لیبرال آمریکا قشر متوسط در این کشور تا حدود زیادی از بین رفته است.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به جنایاتی که در سوریه ، لیبی و یمن توسط اوباما و ترامپ صورت گرفت، گفت: اکنون شاهد هستیم که انسجام بیشتری در داخل کشور به وجود آمده است لذا، خوش بینی بی خودی که برخی در داخل کشور داشتند به دست خود آمریکا از بین رفته است .

 وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری نمی تواند با آمریکا اعتماد داشته باشد، اظهار داشت: ترامپ به چین، روسیه و متحدین خود بی احترامی کرده است لذا باید از اذعان داشت که ترامپ یک دیوانه نیست .

 این تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به اینکه روش ترامپ به زیان آمریکا است، ادامه داد: رفتار آمریکا به ضررش تمام خواهد شد.

 ظهره وند در ادامه برنامه با اشاره به اینکه آمریکا دچار استیصال شده است، اظهار داشت: رویای نقشه جدید خاورمیانه از دستور کار آمریکا بیرون آمده است.

 وی تصریح کرد: هر نوع محدودیت برای قدرت ها به عنوان مرگ و تهدید محسوب می شود، لذا قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه یعنی محدودیت برای بازیگری که منافع نامشروع خود را در منطقه دنبال می‌کنند.

 ظهره وند با اشاره به اینکه آمریکا امنیت را از زاویه منافع نامشروع خود می بیند، گفت: آمریکا دائما ما را متهم به تروریست می کند اما خود از تروریست ها دفاع می کند.

 عباس اصلانی کارشناس مسائل بین الملل در ادامه برنامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اخیراً قانون کاتسا را مصوب کرده است، گفت: احتمالاً در حوزه های غیر هسته ای شاهد تحریم های دیگری خواهیم بود قانون کاتسا به تصویب رسیده  و از اول نوامبر اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

باید از فرصت تحریم استفاده و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کرد

قانون کاتسا به تصویب رسیده و از اول نوامبر اجرایی خواهد شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار