افزایش تردد زائران در مهران

تردد زائران اربعین با آرامش کامل هر ساعت در مرز مهران در حال افزایش است.

افزایش تردد زائران در مهران

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، مثل سالهای گذشته خیل عظیم عاشقان اباعبدالله خود را برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی آماده کرده و برای عزیمت به عتبات عالیات عازم مناطق مرزی می شوند.

در این میان آمارها نشان می دهد که حجم بالایی از زائران برای عزیمت به کشور عراق، مثل سالهای گذشته مرز مهران را برای تردد برگزیده اند. بر اساس نظرسنجی بیش از ۷۰ درصد زائران مراسم پیاده روی اربعین مرز مهران را برای سفر به عراق انتخاب کرده اند.

اینکه عزاداران‌حسینی مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب می کنند دلایل مختلفی دارد.

استان ایلام به عنوان تنها استان مرزی یک دست شیعه نشین کشور است که مرز مشترک با عراق دارد. از مرز مهران که خارج شوید تا خود کربلا و نجف، تمام شهر ها و روستاها نیز شیعه نشین بوده و همین امر بیشترین ضریب امنیت را برای زوار فراهم می کند تا با امنیت بیشتری در این مراسم شرکت کنند.

مرز مهران به عنوان امن ترین و نزدیک ترین مرز زمینی کشور، دروازه عتبات عالیات شناخته شده است فاصله این مرز تا کربلا تنها ۲۸۰ کیلومتر است و همین کوتاهی مسیر از مهمترین امتیازات این منطقه مرزی نسبت به سایر مرزهای مجاور کشور عراق است.

از این رو می توان از طریق مهران مستقیما در کمترین زمان به نجف، یعنی نقطه آغاز راهپیمایی اربعین رفت و از آنجا به راحتی عازم کربلا شد.

انتهای پیام/ د

تردد زائران در مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.