امام جمعه اردکان:

خانواده ها و مسولان با اتحاد بیشتر باید برای حفظ جوانان تلاش کنند

امام جمعه اردکان گفت: جوانان و دانش آموزان ما نقش خوبی در به وجود آمدن و تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی ایفا کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید کاظم حسینی پور در خطبه های نماز جمعه امروز اردکان با اشاره به بیست و نهمین سالگرد رحلت عالم مبارز ایت الله خاتمی (ره ) گفت: حضرت امام خمینی ( ره ) در پیامی در خصوص رحلت این عالم بزرگوار فرمودند برادر عزیزم روحانی زنده دل و مبارزگر خستگی ناپذیر کلمه کلمه فرمایشات حضرت امام راحل نکته های فراوانی دارد که گوشه ای از شخصیت این عالم بزرگ را نشان می دهد.

امام جمعه موقت اردکان افزود : این بزرگوار با گوشت و پوست خود مبارزه را می فهمید و سختی ها را چون شربتی گوارا می نوشید آیت الله خاتمی در کنار ایمان و عمل صالح، همیشه در جبهه حق به پیروزی می رسید که از خصوصیات بارز ایشان یار و یاور محرومان و یکی از طرفداران ناب اسلام محمدی بوده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی تصریح کرد: سید روح الله خاتمی به تعبیر حضرت امام طرفدار اسلام بود نه اسلام آمریکایی که دین را بدون سیاست و حاکمیت قبول دارد.

امام جمعه موقت اردکان در ادامه به مناسبت هشت آبانماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی گفت: نوجوانان و دانش آموزان ما نقش خوبی در به وجود امدن و تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی تا به امروز ایفا کرده اند.

حسینی پور ادامه داد : در هشت سال جنگ تحمیلی چندین هزار دانش آموز با اصرار مکرر خود به جبهه رفتند و نزدیک به 36 هزار شهید و مفقودالاثر از این قشر تقدیم به انقلاب شده است.

حسینی پور اظهار داشت : سه 3 هزار ازاده و 3 هزار جانباز دانش آموز برای آرمان های این انقلاب جنگیدند و از نهضت سید الشهداء درس گرفته بودتد است و جان نثاری دانش اموزان ما بر گرفته از فرهنگ عاشورا است که جوانان با معرفت این نقش ها را برای انقلاب به وجود آوردند.

امام جمعه موقت اردکان افزود : شهید فهمیده الگوی نوجوانان و جوانان ما می باشد و دلیل دشمنی های دشمنان با جوانان و دانش آموزان این طرز فکر عاشورای آنهامی باشد که می خواهند این تفکر را از آنها بگیرند .

حسینی پور در ادامه با بیان اینکه ازجمله حادثه هایی که در اصفهان به وجود امد برای اینکه جوان ما را از مسیر هدایت و مسیر مستقیم دور کنند و مواردی دیگر که هدف اصلی انحراف می باشد تصریح کرد: پدران ، مادران و مسئولان اموزش و پرورش باید دست به دست هم برای حفظ جوانان و این امانت ها تلاش کنند .

امام جمعه موقت بیان کرد : هر جایی که نقطه ضعفی در فرهنگ ما باشد آن نفوذگاه دشمن است و هیچ راهی برای مقابله با دشمن نیست مگر مقاومت تقویت روحیه ، انسجام و وحدت داخلی ، اینها باعث شکست خوردن دشمن می شود.

انتهای پیام/ص

نماز جمعه این هفتهاردکان به امامت حجت الاسلام حسینی پور برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار