متیس: آمریکا یک کره شمالی هسته‌ای را نمی‌پذیرد

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در سئول با هشدار به پیونگ‌یانگ اعلام کرد این کشور نمی‌تواند یک کره شمالی هسته‌ای را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا امروز (شنبه) در سئول، پایتخت کره جنوبی اعلام کرد نمی تواند تصور کند که آمریکا یک کره شمالی هسته ای را بپذیرد. وی همچنین هشدار داد که ادامه توسعه برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی نه تنها امنیت این کشور را تقویت نمی کند، بلکه آن را تضعیف خواهد کرد.

او در یک سخنرانی در سئول با هشدار به کره شمالی گفت: هیچ اشتباهی نکنید. هرگونه حمله به آمریکا و متحدان ما با شکست مواجه می شود. هرگونه استفاده از سلاح های هسته ای از سوی کره شمالی با یک واکنش نظامی بزرگ و تأثیرگذار روبرو خواهد شد.

سانگ یونگ-مو، وزیر دفاع کره جنوبی، نیز استقرار هرگونه سلاح هسته ای را در شبه جزیره کره به عنوان اقدامی در مقابل اقدامات کره شمالی، رد کرد؛ اما در عین حال گفت: اتحاد دو کشور آمریکا و کره جنوبی در هر شرایطی کارساز خواهد بود.

جیمز متیس سفر یک هفته ای خود به کشورهای آسیایی را از روز دوشنبه با فیلیپین آغاز کرد. وی پس از فیلیپین به تایلند سفر کرد و از آنجا راهی کره جنوبی شد.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تشدید شده است. دونالد ترامپ بارها رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده و حتی گفته است که اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. وزیر خارجه کره شمالی لفاظی های ترامپ را اعلان جنگ علیه پیونگ یانگ توصیف کرده است.

در پی تشدید تنش‌ها میان این دو کشور، نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که قصد دارد بمب افکن های هسته ای خود را پس از 26 سال دوباره به صورت 24 ساعته به حالت آماده باش درآورد. اگر این دستور اجرایی شود، از زمان پایان جنگ سرد در سال 1991، برای نخستین بار بمب افکن های آمریکایی مجهز به سلاح های اتمی در پایگاه های هوایی مستقر می شود. (بیشتر بخوانید)

به دنبال اعلام این خبر، خبرگزاری رسمی کره شمالی، دونالد ترامپ را یک دیوانه خواد که تب جنگ دارد و آمریکا را به سمت نابودی می کشاند. اما در ادامه مناقشه، دومین ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا هم روز سه شنبه وارد غرب اقیانوس آرام (نزدیک کره شمالی) شد.


انتهای پیام/

اظهارات جیمز متیس درباره کره شمالی در سئول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار