دستگیری عاملان انتشار اطلاعات خصوصی شهروندان در فضای مجازی

۳ جوان اهل شهرستان آق قلا که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی از خانم‌های جوان به همراه شماره تلفن‌های شخصی آنان می‌کردند دستگیر شدند.

سروان وحید صاحبکاران مسئول پلیس فتا گلستان ﺩﺭ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺑﺎ خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  در گرگان؛ گفت: در پی رصد فضای مجازی و انجام گشت‌های سایبری کارشناسان این پلیس، کانالی با بیش از پانصد عضو در یکی از شبکه‌های اجتماعی شناسایی شد که اقدام به درج و انتشار تصاویر خصوصی از خانم‌های جوان به همراه شماره تلفن‌های شخصی آنان می‌کرد.

سروان صاحبکاران ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته و رد زنی‌های اطلاعاتی پیرامون شناسایی مدیر کانال مذکور، نتیجه تحقیقات حکایت از آن داشت که مدیریت کانال توسط سه پسر جوان ساکن شهرستان آق‌قلا صورت می‌پذیرد.

وی افزود: با هماهنگی قضایی و با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان آق‌قلا طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه هر سه متهم دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی آنان توقیف شد.

صاحبکاران گفت: متهمین ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، هدف و انگیزه خود از این اقدام را صرفا سرگرمی و جذب مخاطب در کانال مذکور عنوان کردند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری و در صورتی که شخصی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کرده است آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR، بخش تماس با ما، گزارش دهند.

انتهای پیام/م
 

عاملان انتشار اطلاعات خصوصی در دام پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
باید به شدت مجازات شوند تا درس عبرتی برای کسانی که همانند این افراد هستند شود