آمادگی برای اسکان شبانه بین 4 تا 5 هزار نفر در موکب های وقفی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به پذیرایی روزانه از ۱۰۰ هزار نفر از زوار اربعین در موکب‌های وقفی گفت: ظرفیت اسکان شبانه بین چهار تا پنج هزار نفر نیز در این موکب ها فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی پذیرایی روزانه از 100 هزار نفر از زوار عتبات عالیات در استان، عنوان کرد: این پذیرایی‌ها گاهی با یک لیوان چای یا آب و گاهی هم با توزیع غذای گرم انجام می‌شود.

عباسیان افزود: در موکب‌های برپا شده برای پذیرایی از زوار عتبات عالیات در استان کرمانشاه روزانه 50 هزار نفر اطعام می‌شوند و ظرفیت اسکان شبانه بین چهار تا پنج هزار نفر در موکب های وقفی استان کرمانشاه فراهم شده است.

وی گفت: برای اسکان و پذیرایی از زوار عتبات عالیات در امامزاده احمد سنقر، امامزاده باقر بیستون با همکاری ارتش، موکب چالابه، موکب سیدالشهدا در ماهیدشت (با ظرفیت اسکان دو هزار نفر) و بقعه احمد ابن اسحق برنامه‌ریزی شده است.

عباسیان با اشاره به برپایی دو موکب از محل موقوفات در شهرستان قصرشیرین، بیان کرد: یکی از این دو موکب در ورودی شهرستان قصرشیرین و با همکاری اوقاف استان آذربایجان غربی برپا شده و روزانه پذیرای 20 تا 30 هزار نفر از زوار عتبات عالیات خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: دومین موکب وقفی برپا شده در شهرستان قصرشیرین در مسجدی در مرز خسروی برپا شده که در این موکب تنها پذیرایی با آب، چای و... را خواهیم داشت و اطعام با غذای گرم به دلیل عدم موافقت نیروهای امنیتی به دلیل قرار گرفتن در مرز در این موکب انجام نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در موکب های وقفی برپا شده در شهرستان قصرشیرین برای پذیرایی روزانه بین 70 تا 80 هزار نفر از زوار عتبات عالیات برنامه‌ریزی شده است.

عباسیان اضافه کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده نزدیک ۵۰ نفر از مبلغین در مواکب برپا شده برای اربعین مشغول تبلیغ خواهند شد.

 

انتهای پیام/ز

 اطعام 50هزار نفر در موکب ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.