بنن: ترکیه از ایران و قطر از کره شمالی خطرناک‌ترند!

استراتژیست پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد ترکیه از ایران خطرناکتر و قطر نیز از کره شمالی خطرناکتر هستند.

بنن: ترکیه از ایران و قطر از کره شمالی خطرناک‌ترند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استیو بنن، استراتژیست پیشین رئیس جمهور آمریکا، در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن مدعی شد ترکیه از ایران، و قطر از کره شمالی خطرناک‌تر هستند.

او درباره دیدگاهش درباره  ترکیه به خبرنگار الشرق الاوسط گفت: ترکیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است!

استراتژیست پیشین رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «هرگز تهدید ترکیه مانند تهدید ایران (کشور همسایه آن) نیست؛ بلکه بیشتر است... هرگز، ما در سایه حکومت رجب طیب اردوغان از رویداد‌های ترکیه به خوبی آگاه نمی‌شویم. این، موضوعی است که بیشتر توجه و وقتم را صرف آن خواهم کرد.»

بنن  در بخشی دیگر از اظهاراتش در حالی که لبخندی روی صورتش نقش بسته بود، گفت: جنگ جهانی بعدی با قطر خواهد بود. از دونالد ترامپ به علت تدابیری که امارات، بحرین، مصر و عربستان علیه قطر اعمال کرده‌اند، تشکر می‌کنم؛ زیرا تحریم پس از مدت بسیار کوتاهی از سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و به راحتی تمام آغاز شد.

او خاطرنشان کرد: ترامپ به طور علنی از موضع عربستان حمایت کرد. هر چند با تاخیر گفت تمایل دارد برای حل این نزاع میانجی گری کند. تهدید قطر کمتر از تهدید کره شمالی نیست! مردم باید به این وضع بسیار مهم توجه جدی داشته باشند.

منظور از سخن بنن متهم شدن قطر به حمایت از گروه‌های افراطی و تروریستی است.

استراتژیست پیشین رئیس جمهور آمریکا درباره روابط این کشور با چین نیز گفت: «دوباره چین ما مرتکب اشتباهی کوچک نمی‌شویم بلکه مرتکب یک اشتباه بزرگ راهبردی می‌شویم. اگر صحبت‌های اخیر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را شنیده باشید، در این باره نبود که چگونه چین می‌تواند به یک ابرقدرت با امریکا تبدیل شود. هرگز! بلکه درباره نحوه دستیابی آنان به سلطه بود.»

او در پاسخ به پرسشی درباره کره شمالی گفت: «برای بحران کره شمالی راه حل نظامی وجود ندارد.»

بنن در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت: ترامپ بودجه‌ای بالغ بر سی میلیارد دلار برای به روز رسانی آمادگی‌های ارتش آمریکا اختصاص داده است. این امر به علت درگیر شدن در جنگ به مدت هفده سال است. این مبلغ با بودجه دفاعی آلمان برابر است. کشور‌های اروپایی برای دفاع از خود هیچ تلاشی نمی‌کنند؛ زیرا آمریکا از آنان حمایت می‌کند. آمریکا به حمایت از کشور‌های حوزه خلیج (فارس) متعهد است. این امر بر کره جنوبی و ژاپن نیز صدق می‌کند. من این پیشنهاد را نمی‌کنم ولی ما عملا منزوی شده‌ایم. منظورم این نیست که ما در جهان منزوی خواهیم شد. هرگز اما رفتار شبیه افراد بالغ را شروع خواهیم کرد!

او درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز گفت: نایجل فاراژ، سیاستمدار انگلیسی، یکی از دوستانم بود و به این موضوع افتخار می‌کنم. او صبح روز پس از پیروزی ما گفت اگر مسئله به سایت برت بارت لندن مربوط نمی‌شد، نمی‌توانستیم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اعلام کنیم.

دیدگاه‌های افراطی و قدرت روز افزون بنن سبب نگرانی برخی شده است. خبرنگار الشرق الاوسط گفت: از بنن پرسیدم واهمه داری؟ جواب داد حتی اگر یکی از آنان مرا بکشد، انقلاب عملا آغاز شده است و هیچ کس قادر به خاموش کردن شعله آن نخواهد بود. دیگران این مسیر را ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

مصاحبه استیو بنن با شرق الاوسط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد سپاه وارتش ایران مرگ بر متجاوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
مطمئن هستم امریکا یه روزی نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
آمریکائ ترسو. ومرگ بر امریکا.


درودخدابرسپاهیان قدرتمندوارتش دلیرایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
آمریکائ ترسو. ومرگ بر امریکا.


درودخدابرسپاهیان قدرتمندوارتش دلیرایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
آمریکائ ترسو. ومرگ بر امریکا.


درودخدابرسپاهیان قدرتمندوارتش دلیرایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
شما امریکایی ها خون آشام ترین انسان های روی زمین هستید
Germany
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
عامل تمام جنگهاوخونریزیهاوپدرتمام تروریستهاآمریکای جنایتکاراست دیگران رامتهم نکنید.
آخرین اخبار