برخورداری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تخلف دولت در تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: بودجه پژوهش باید بر اساس قانون 4 درصد بوده که متأسفانه میزان آن در حال حاضر به زیر نیم درصد رسیده است.

تخلف دولت در تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه‌هامحمد علی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو  با خبرنگار خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت تأکید جدی بر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دارد و در این راستا به همه فعالان این عرصه امتیازهای خوبی در کنار معافیت‌های مالی اعطا می‌کند.

وی بیان کرد:  طبق فرمایش مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد دانش‌بنیان یکی از بحث‌های مهم و جدی کشور محسوب می‌شود به طوری که این حوزه کمک بزرگی در اجرای اقتصاد مقاومتی در ایران دارد و در همین راستا دانشگاه علم و صنعت با هدف ارتباط علم با صنعت حمایت‌های خوبی از پژوهشگران و شرکت‌های استارت‌آپ‌های دانشگاهی می‌کند.

پژوهش در دانشگاه‌ها مغفول مانده است

برخورداری عنوان کرد: متأسفانه در دانشگاه‌های سراسر کشور بحث پژوهش مورد غفلت مسئولان ذیربط واقع می‌شود و بر اساس قانون باید 4 درصد از بودجه کل دانشگاه به این حوزه اختصاص داده شود که در حال حاضر بودجه اصلی بحث پژوهش و تحقیق  نیم درصد است.

وی تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز رشد دانشگاه علم و صنعت فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده و افراد جدیدی در راه کسب مجوزهای لازم از دانشگاه علم و صنعت و معاونت علم و فناوری برای ثبت شرکت دانش‌بنیان هستند.

برخورداری یادآور شد: برای ارتباط بیشتر بخش صنعت و پژوهش کارهای خوبی انجام شده است و معاونت علمی فناوری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری محصولات حمایت می‌کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.