رضوانی: به دنبال برگزاری مسابقات آسیایی شنا در چابهار هستیم

محسن رضوانی سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از تلاش فدراسیون برای برگزاری مسابقات آسیایی شنا در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  محسن رضوانی سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با رادیو ورزش  پیرامون اقدامات این فدراسیون جهت توسعه دیپلماسی ورزشی اظهار کرد: بحث بین الملل و حضور ورزشی در دنیا مقوله ای است که در بعد اقتصادی و فرهنگی توجه ویژه ای به آن می شود. در جلسه ماه گذشته IOC شنا از نظر تعداد مدال در المپیک ۲۰۲۰ با ۴۹ مدال در راس قرار گرفت.

او ادامه داد: فدراسیون شنا ایران در دوره گذشته انتخابات فدراسیون شنا آسیا،  به دلیل تعلیق در انتخابات حضور نداشت. اما در سال گذشته بنده عضو هیئت رئیسه شنای آسیا شدم. در کمیته فنی واترپلو، توسعه سخت افزاری شنا و پیشکسوتان نیز از کشورمان نمایندگانی حضور دارند. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ دبیر کلی کنفدراسیون شنای آسیا را برعهده داشتیم و نتایج خوبی هم کسب کردیم. رایزنی های خوبی بخصوص با اروپا صورت داده ایم .

رضوانی افزود: در هفته گذشته میزبان پائولو بارلی، نائب رئیس فدراسیون جهانی شنا و رئیس کنفدراسیون شنای اروپا به همراه الکساندر کامپانا، سرمربی تیم ملی ایتالیا بودیم و تفاهم نامه خوبی برای برگزاری اردو و بهره گیری از توانمندی مربیان خارجی امضا شد.

سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درخصوص رایزنی های داخلی برای بهره گیری از پتانسیل های ورزشی کشور بیان کرد: ما برای دفاع از ورزش کشور احتیاج به جایگاه های بین المللی داریم. با وزارت امورخارجه جلسه خوبی داشتیم و قرار شد تا دفتری برای امور فرهنگی و ورزشی در وزارت امور خارجه تشکیل شود. این موضوع می تواند باعث بالا بردن ارتباطات ما در دنیا شود. اوایل امسال نیز جلسه ای با استاندار سیستان و بلوچستان و وزیر ورزش داشتیم و قرار شد که فدراسیون های ورزشی در مناطق و بنادر زیبای چابهار مسابقاتی را برگزار کنند تا این مناطق به دنیا نشان داده شوند.

او بیان کرد: در تلاش هستیم که در بندر چابهار مسابقه شنای دریایی در سطح آسیا برگزار کنیم. امیدواریم با بالا بردن رایزنی ها بتوانیم میزبانی های بیشتری را داشته باشیم.

انتهای پیام/

 اظهارات رضوانی درباره کرسی های بین المللی شنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار