مددی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تجویز غیر منطقی شیر خشک، تهدید برای اقتصاد سلامت

فوق تخصص گوارش و کبد کودکان گفت: تجویز غیر منطقی شیر خشک تهدیدی برای اقتصاد سلامت و سلامت نوزادان کشور است.

تجویز غیر منطقی شیر خشک، تهدید برای اقتصاد سلامتحسین علی‌مددی فوق تخصص گوارش و کبد کودکان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: بی‌اطلاعی پزشکان اطفال از یارانه شیر خشک موجب شده تا شاهد تجویز غیر منطقی شیر خشک برای نوزادان در جامعه باشیم و از آنجایی که شیر مادر بهترین گزینه تغذیه ای نوزادان تلقی می‌شود باید پزشکان جامعه در تجویز منطقی شیر‌خشک ملاحظات لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: بی‌اطلاعی پزشکان عمومی و متخصصان اطفال نسبت به کاربرد شیر خشک رژیمی از موضوعاتی است که بسیار به چشم می‌خورد و در موار‌دی می‌بینیم که خانواده کودک به مطب مراجعه کرده و با تجویز شیر خشک علاوه بر حذف شیر مادر از برنامه غذایی نوزاد، هزینه اضافی نیز متحمل می‌شود.

 علی‌مددی گفت: اینکه شیر خشک رژیمی، تنها تجویز برای تغذیه نوزادان واطفال باشد تنها به ضرر نوزاد است که امیدواریم پزشکان جامعه نسبت به این موضوع آگاهی کامل را کسب کنند.

تهدید سلامت کودک با تجویز غیر منطقی شیر خشک

 وی گفت: تعدادی از شیر خشک‌های رژیمی در بازار وجود دارد که از طرف دولت یارانه به آنها تعلق می‌گیرد که قیمت واقعی آنها 100هزار تومان است و با احتساب یارانه، والدین کودکان آن را 20 هزار تومان تهیه می‌کنند که بسیاری از پزشکان از یارانه شیر خشک اطلاع ندارند و در تجویز شیر خشک غیر منطقی عمل می‌کنند که این موضوع زمینه ساز هدر رفت یارانه و تهدید اقتصاد سلامت است.

 وی در پایان گفت: شیر خشک رژیمی با صلاحدید پزشکان اطفال و کودکان به طیف خاصی از نوزادان و کودکان تعلق می‌گیرد و در صورتی که تجویز غیر منطقی پزشکان و اصرار خانواده‌ها بر مصرف شیر خشک غیر منطقی باشد تنها سلامت کودک تهدید می‌شود که امیدواریم با فرهنگ سازی و آگاه سازی شاهد تجویز منطقی شیر خشک‌های رژیمی باشیم.

 

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار