فائقی: خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس به یک شعار تبدیل شده است

معاون فنی سابق سازمان تربیت بدنی معتقد است بعد از عدم موفقیت واگذاری سرخابی‌های پایتخت به بخش خصوصی،صحبت از خصوصی سازی به یک شعار تبدیل شده است.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان سعید فائقی معاون فنی سابق سازمان تربیت بدنی در مصاحبه با رادیو گفت و گو درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس  به بخش خصوصی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم مجلس طبق قانون سازمان خصوصی سازی را به خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ملزم کرد و بودجه سالیانه واگذاری این دو باشگاه را تکلیف کرد.

او ادامه داد: خصوصی سازی ناموفق بود به همین دلیل این عدم موفقیت به فرهنگی بودن باشگاه ها ربط داده شد و حالا واگذاری استقلال و پرسپولیس به یک شعار تبدیل شده است. سازمان خصوصی سازی قانونی هم برای واگذاری ندارد. قانون ورزش حرفه ای ما به 50 سال پیش برمی گردد. لازم است ابتدا قانون باشگاه داری و ورزش حرفه ای اصلاح شود و بعد به  فکر خصوصی سازی باشیم.

فائقی افزود: در ابتدای امر همه چیز را دولتی کردیم اما حالا برای واگذاری آن ها قانون نداریم. ناکارآمدی در مدیریت نیز به این موضوع دامن زده است.

معاون فنی سابق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: در برنامه توسعه چهارم در سال های 84 تا 88 قید شده است که 50 درصد از ورزش قهرمانی و 100 ورزش حرفه ای باید به بخش خصوصی واگذار شود. حالا در سال 96 به سر می بریم و هنوز کاری نکرده ایم. وزیر اعلام کرده است واگذاری استقلال و پرسپولیس بر عهده سازمان خصوصی سازی و تدوین قوانین برای باشگاه ها و ورزش  حرفه ای بر عهده وزارت ورزش و جوانان است. از وزیر می خواهیم به وظیفه خود عمل کند.

او خاطر نشان کرد: امیدوارم روزی سازمان تنظیم مقررات باشگاه ها ایجاد شود تا بر امور باشگاه ها نظارت داشته باشد. به علاوه این که باید تمام باشگاه های شرکت کننده در لیگ های ورزشی خصوصی باشند و باشگاه های دولتی در آن نقشی نداشته باشند.

انتهای پیام/

اظهارت فائقی درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار