رئیس پلیس کاتالونیا استعفا کرد

در پی فشارهای مادرید برای برکناری رئیس پلیس کاتالونیا، او شخصا اعلام استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ «خوزه لوئیس تراپرو»، رئیس پلیس کاتالونیا، به دنبال فشارهای مادرید برای برکناری او، رسما اعلام استعفا کرد. نامه استعفای وی دو صفحه ای بوده و در آن از همکارانش درخواست کرد با رئیس پلیس جدیدی که از سوی مادرید معرفی می شود نهایت همکاری را داشته باشند و به اسپانیا وفادار باقی بمانند.

دولت اسپانیا در روز جمعه ماده 155 قانون اساسی این کشور را به اجرا درآورد و به موجب آن دولت و پارلمان کاتالونیا را منحل کرد. به این ترتیب روز شنبه «کارلس پوجدمون»، رئیس دولت خودمختار کاتالونیا، نیز از سمت خود برکنار شد و پس از آن برکناری رئیس پلیس این منطقه در دستور کار مادرید قرار گرفت.

تراپرو 51 ساله، 26 سال را در اداره پلیس کاتالونیا خدمت کرده است. وی در نامه استعفای خود نوشت: من هر زمان از شما درخواستی داشتم، شما همواره به آن پاسخ مثبت دادید. حالا از شما می خواهم با «فرن لوپز»، یکی از افسران عالی رتبه پلیس کاتالان که به عنوان جانشین تراپرو معرفی شده، با مهربانی و وفاداری رفتار کنید.

در پی برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا که اول اکتبر برگزار شد، درگیری زیادی میان نیروهای امنیتی و مردم کاتالان رخ داد که در جریان آن حدود 900 نفر مجروح شدند. این موضوع موجب نارضایتی و خشم مردم کاتالان و دیگر مناطق اسپانیا شد و بارها تظاهراتی علیه مادرید در گوشه و کنار این کشور به راه افتاد.

پس از برکناری «پوجدمون»، مادرید «سیریا سائنس دسانتاماریا»، معاون نخست وزیر اسپانیا، را به عنوان رئیس موقت کاتالونیا منسوب کرد.

 

انتهای پیام/

استعفای رئیس پلیس کاتالونیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار