رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد

رایزنی با کشورهای اروپایی و آسیایی برای صادرات سیب آذربایجان‌غربی

در زمینه صادرات سیب به کشورهای آسیایی و اروپایی،اقداماتی انجام و با هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق و آذربایجان در این رابطه رایزنی می‌شود.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،جعفرصادق اسکندری در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه هم اکنون 42 درصد واحدهای تولیدی استان در شهرستان ارومیه قرار دارد اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های موجود سطح استان، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی بوده که این مهم در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد توجه قرار گرفت.

 وی گفت: امید است که پس از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و نوسازی و بازسازی آنها، کمکی به حل مشکلات اشتغال استان صورت پذیرد و در این رابطه هیچ شرکت خدمات‌رسانی حق قطع خدمات واحدهای تولیدی خود را نداشته چون مغایر با ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 353 واحد تولیدی و صنعتی استان در سامانه بهین‌یاب برای اخذ تسهیلات ثبت نام کرده‌اند بیان کرد: در این رابطه جایگاه استان در رتبه هشت کشوری قرار دارد.

 وی گفت: از سوی دیگر از لحاظ پرداخت تسهیلات در سامانه نیز، آذربایجان غربی از لحاظ تعداد در رده چهارم و و از لحاظ مبلغ در رتبه هشتم کشوری قرار دارد.

 اسکندری با ابراز خرسندی از اینکه در روزهای گذشته سیب و انگور به عنوان برند خاص استان آذربایجان غربی به ثبت رسید افزود: در این زمینه در مورد صادرات سیب به کشورهای آسیایی و اروپایی،اقداماتی انجام و در حال رایزنی با هیئت‌های تجاری از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق و آذربایجان هستیم.

 وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشاورزی استان، باقی مانده سموم کشاورزی در میوه‌ها است تصریح کرد: با وجود اینکه آذربایجان‌غربی، استان نخست تولید کنستانتره در کشور است، اما به دلیل باقی مانده سموم کشاورزی، کنستانتره این استان از بازارهای هدف بازگردانده شده است.

اسکندری افزود: از سوی دیگر قیمت تمام شده بالای این محصولات و پایین بوده کیفیت کالاهای تولیدی از سایر مشکلات و چالش‌های این حوزه است.

انتهای پیام/ع

صادرات سیب به کشورهای آسیایی و اروپایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.