رئیس اداره عمران و بهسازی استان قم؛

کاهش سود بانکی تسهیلات بهسازی بافت فرسوده به ۱۲ درصد

رایزنی‌هایی از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی درباره کاهش سود تسهیلات بانکی انجام شده و کاهش سود این تسهیلات به ۱۲ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ فهیمه فتاحی‌زاده با اشاره به 1800 هکتار بافت فرسوده  در شهر قم اظهار داشت: استان قم با توجه به موقعیت جغرافیایی و مذهبی نیازمند توجه بیشتری در سرعت دادن به بازسازی مناطق فرسوده است.

وی یکی از راه‌های سرعت بخشیدن به بازسازی بافت فرسوده را ارائه تسهیلات بانکی دانست و افزود: از سال 93 تا پایان خردادماه امسال، یک‌هزار و 354 متقاضی در قم تسهیلات مربوط به نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی را دریافت کردند که متاسفانه استقبال مردم رو به کاهش است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهر‌سازی استان قم با ابراز تاسف از کاهش رونق این تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: سود بانکی زیاد و عدم توانایی مردم در بازپرداخت تسهیلات بانکی سبب کاهش روند بازسازی بافت فرسوده بوده است.

وی عدم امکان همکاری دولت در پرداخت بخشی از درصد سود تسهیلات را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: رونق در خواست تسهیلات نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته، زیرا قرار بود دولت بخشی از درصد سود تسهیلات را پرداخت کند و باقیمانده را متقاضیان پرداخت کنند، اما به‌دلیل نبود نقدینگی و اعتبار، این مسأله محقق نشد.

فتاحی‌زاده از رایزنی‌هایی از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی درباره کاهش سود تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: بتازگی رایزنی‌هایی از سوی این شرکت درباره کاهش سود تسهیلات بانکی انجام شده و کاهش سود این تسهیلات به 12 درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با ابراز امیدواری از افزایش در خواست و استقبال مردم از بازسازی بافت فرسوده با کاهش سود بانکی بیان کرد: امیدواریم با کاهش سود بانکی تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، شاهد افزایش درخواست برای دریافت تسهیلات در این زمینه بوده و بتوانیم سرعت بیشتری به بازسازی این مناطق بدهیم.

انتهای پیام/ت

سود بانکی تسهیلات بهسازی بافت فرسوده به ۱۲ درصدکاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار