گیلانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

نحوه مدیریت آب در برنامه‌های اردکانیان وجود ندارد

نماینده شوشتر و گتوند گفت: مهمترین ضعف کشور در وزارت نیرو مدیریت آب است و در برنامه‌های وزیر بحث مدیریت آب به طور جدی بیان نشده است.

در برنامه وزیر بحث مدیریت آب به طور جدی بیان نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در جریان روند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو و در مخالفت با  رضا اردکانیان با بیان اینکه مهمترین ضعف کشور در بحث نیرو امروز مدیریت آب است، گفت: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو مدیریت آب به صورت جدی دیده نشده و به اصلاح آن نپرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه احداث سد گتوند در گذشته یکی از اثرات نامطلوب وزارت نیرو در کشور بوده است، اظهار کرد: امروز به عنوان یکی از بحرانی‌ترین مسائل در خوزستان به شمار می‌رود و بیش از 7 میلیون متر مکعب نمک در پشت این سد حل شده و با خطری بزرگ از گتوند تا شوشتر را تهدید می‌کند.

گیلانی افزود: چگونه می‌خواهند این مقدار از نمک وارد شده که در پشت سد مانند بمب ساعتی محیط زیست را تهدید می‌کند، چاره‌ای بیندیشند؟ چگونه می‌توانند کارون‌نشینان را با تدبیر مشکلاتشان را برای آینده حل کنند؟

نماینده شوشتر و گتوند تصریح کرد: بسته ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو دیده نشده است و این در حالیست که وزارت نیرو در ایجاد زیرساخت‌ها برای اشتغال مؤثر است.

وی گفت: نابرابری و گاها برخی رفتارهای ظالمانه با کشاورزان صورت می‌گیرد و 7 برابر قیمت پول آب از آنها دریافت شده که رفتاری نادرست و ناسالم است.

گیلانی اظهار کرد: بعضا در مناطقی بیش از 70 درصد افراد زندگی‌شان برمحور کشاورزی می‌گذرد که مهمترین موضوع هم در این راستا تامین آب است که مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

نماینده شوشتر و گتوند با تأکید بر اینکه مدیریت آب یکی از مسائل اساسی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: این موضوع باید مورد توجه مدیریت هوشمند قرار گرفته و بدون نگاه سیاسی و به صورت کارشناسی شده مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار