اسلامی گفت: شبهه هزینه‌بر بودن طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه حل شد و اکنون اکثر اعضای مجلس موافق این طرح هستند.

محسن اسلامی رئیس انجمن مؤسسات آموزشی گردشگری کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تشریح فعالیت‌های اخیر این انجمن پرداخت و اظهار داشت: انجمن مؤسسات آموزشی اخیراً روی پیگیری وضعیت طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تمرکز کرده و امیدوار است که این طرح در صحن علنی مطرح شود و رأی لازم را بیاورد.

وی افزود: ما با برگزاری جلسات متعدد با حضور نمایندگان مجلس به پیگیری وضعیت این طرح می‌پردازیم و بر لزوم تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تأکید داریم.

رئیس انجمن مؤسسات آموزشی گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنانش از تنظیم طرح جداگانه‌ای برای قانونمند شدن تشکل‌های بخش خصوصی خبر داد و گفت: امیدواریم که پس از تصویب طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه بتوانیم شاهد تصویب این طرح نیز باشیم.

اسلامی ادامه داد: طرح قانونمند شدن تشکل‌های خصوصی با هدف عملکرد مستقل بخش‌های خصوصی فعال در عرصه گردشگری مطرح می‌شود. این طرح کمک می‌کند که بخش خصوصی بتواند با رعایت قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های خودش را انجام بدهد.

وی تصریح کرد: اگرچه مدیران سازمان میراث فرهنگی با موضوع طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه مخالفت می‌کنند، اما خوشبختانه رئیس فراکسیون‌های امید، اصولگرا‌ها و مستقلین ۱۲۰ امضا جمع کردند و شبهه هزینه‌بر بودن این طرح را هم حل کرده‌اند.

رئیس انجمن مؤسسات آموزشی گردشگری کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اکثریت مجلس به خصوص کمیسیون گردشگری این نهاد با طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه موافق هستند.

 


انتهای پیام/

 

آخرین اخبار از تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار