گردوغبار آسمان کردستان را فراگرفت

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با ورود موج گرد و غبار به آسمان استان، دید افقی در برخی شهرستان‌ها به ۲ کیلومتر کاهش یافته است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ طالب حیدری مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به وقوع توفان نسبتاً شدید در استان‌های نینوا، صلاح الدین و الانبار عراق حجم عظیمی از گردوغبار به آسمان مناطق غرب کشور و استان کُردستان وارد شده است.

وی افزود: با ورود این موج گرد و خاک، میزان دید افقی در شهرستان بانه به کمتر از ۲ کیلومتر کاهش پیدا کرده است و این میزان ۸ هزار متر از میزان دید در یک هوای پاک و استاندارد کمتر و نشانه آلودگی شدید هوا است.

حیدری از پیش بینی تداوم این وضعیت تا روز سه شنبه هفته جاری خبرداد و افزود: امروز، میزان دید افقی در سنندج هم به حدود ۸ هزار متر رسید که ۲ هزار متر کمتر از استاندارد است.

وی با اشاره به ورود موج بارشی ضعیف از روز دوشنبه به آسمان استان کُردستان گفت: این موج بارشی که با وزش باد شدید همراه است، موجب بارش‌های پراکنده‌ای در برخی نقاط استان می‌شود؛ بنابراین گزارش، موج بارشی دیگری آخر هفته جاری وارد آسمان استان می‌شود که انتظار می‌رود بارش‌های خوبی با خود به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/م

منبع:  صداوسیما 

موج بارشی آخر هفته وارد آسمان استان کردستان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.