وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

خدمات مکان محور تأثیر به سزایی در مقابله با زمین‌خواری دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خدمات مکان محور نقش به سزایی در مقابله با مفاسدی مثل زمین‌خواری دارد.

خدمات مکان محور تأثیر به سزایی در مقابله با زمین‌خواری داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح برش استانی سامانه جامعه املاک (سیماک) در اداره کل پست خوزستان اظهار کرد: علاوه بر هویت اشخاص، هویت مکان یکی از الزامات قانونی برای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک است.

وی افزود: دولت الکترونیک هدف نیست و وسیله‌ای برای رسیدن به اهدافی است که بخشی از آن توسعه کسب‌وکارها است و امروز نقشه و خدمات مکان محور در عرصه کسب‌وکارهای نوپا یکی از سرویس‌های بسیار مهم برای کسب درآمد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: خدمات مکان محور علاوه بر تأثیراتی که در توسعه کسب‌وکارها دارد تأثیر به سزایی هم در مقابله با مفاسدی مثل زمین‌خواری دارد.

آذری جهرمی بیان کرد: یکی از آفت‌های کشور ما که فساد در بستر آن شکل می‌گیرد، عدم ثبت و ضبط اطلاعان است و یکی از اهداف دولت الکترونیک در مقابله با فساد است.

وی اضافه کرد: ما باید برای رسیدن به دولت الکترونیک که به‌واسطه آن باید اهدافی را محقق شود به مسئولیت‌های خود عمل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: ما مسئولیت‌های مختلفی داریم که مسئولیت اول بر عهده سازمان فناوری اطلاعات است که باید زیرساخت تحقق دولت الکترونیک را فراهم کند.

آذری جهرمی ادامه داد: ما موظفیم که یکی از زیرساخت‌های دولت الکترونیک را فراهم کنیم که تهیه یکی از اجزای آن بر عهده پست است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بدانیم این طرحی که برای آن کار و تلاش می‌کنیم در مقابله با فساد و بهبود کسب‌وکار تأثیر دارد شاید روان‌تر کار و با علاقه بیشتری برای تحقق آن پیگیری کنیم و به اهمیت زیاد آن پی ببریم.

وی افزود: پروژه سیماک به دلیل ماهیت بین دستگاهی که دارد دچار کندی می‌شود و نیاز به هماهنگی‌های زیادی دارد.

به گفته آذری جهرمی، وزارت ارتباطات نسبت به انجام تکالیف قانونی خود عقب است و باید جبران شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مراسلات پستی میان مردم کاهش یافته است، یادآور شد: این یک روند جهانی است و در همه جای دنیا مراسلات پستی کاهش یافته و به سمت پست‌های سازمانی رفته و این بستر جدیدی برای مدل درآمدزایی شرکت پست است.

وی در پایان گفت: درآمد پست از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به هشت هزار میلیارد رسیده و از مدیرعامل پست کشور خواسته‌ام که طی چهار سال درآمد پست دو برابر شود.

انتهای پیام/ز

خدمات مکان محور تأثیر به سزایی در مقابله با زمین‌خواری دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.